Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Rada Powiatu w Oświęcimiu dofinansuje projekt Drogi Współpracy Regionalnej
Radni Powiatu Oświęcimskiego zdecydowali o udzieleniu pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Województwa Małopolskiego na realizację drugiego etapu budowy Drogi Współpracy Regionalnej.
- To konsekwencja pisma władz Województwa Małopolskiego z wnioskiem o partycypację w kosztach opracowania wielowariantowej koncepcji wraz z koncepcją programową oraz pozyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wspomnianej inwestycji - informuje starostwo w Oświęcimiu.
Szacunkowe koszty opracowania dokumentacji sięgają 2 mln zł, z czego Zarząd Województwa Małopolskiego zabezpieczył 1 mln zł. Proponowany udział Powiatu Oświęcimskiego to kwota 166,6 tys. zł. Poza tym udział w sfinansowaniu projektu zgłosiły miasto i gmina Oświęcim, Chełmek, Libiąż i Jaworzno, przez tereny których DWR ma przebiegać.
Koalicja sześciu samorządów na rzecz budowy Drogi Współpracy Regionalnej
Wspomnianych sześć samorządów w ub. roku zawiązało koalicję, której celem jest jak najszybsze rozpoczęcie drugiego etapu budowy Drogi Współpracy Regionalnej, która połączyłaby Oświęcim i sąsiednie małopolskie gminy z autostradą A4 poprzez węzeł Jeleń i Jaworznem.
- Taka droga całkowicie zmieni możliwości podróżowania z Oświęcimia do Krakowa, szczególnie w perspektywie planowanego wygaśnięcia do 2027 roku koncesji prywatnej spółki na autostradę na odcinku z Katowic do Krakowa i przejęcia go przez państwo - mówił niedawno Paweł Kram z Grupy MotoGalicja, popularyzującej bezpieczeństwo na drogach.
Planowana inwestycja ma ogromnie znaczenie dla gminy Chełmek. W tej chwili przez centrum Chełmka drogą wojewódzką 780, przebiega wielki ruch tranzytowy z Krakowa w stronę Śląska. W podobnej sytuacji jest gmina Libiąż leżąca na styku dwóch tras przelotowych 780 i 933. Dla obu DWR pełniłaby rolę obwodnicy.
Przedstawiciele gmin dodają ponadto znaczenie gospodarcze DWR. Chodzi m.in. o tereny pogórnicze. Do tego należy dodać nową strefę gospodarczą na terenie Jaworzna, która może być miejscem pracy także dla mieszkańców tej części Małopolski zachodniej.
Plany budowy DWR powstały kilkanaście lat temu
O drugim etapie DWR mówi się od kilkunastu lat. Wszystkie samorządy mają już m.in. uzgodnioną wizję przebiegu trasy. Koalicyjna "szóstka" opowiada się za proponowanym od lat przebiegiem trasy od ronda w Bobrku do węzła na A4 w Jeleniu w Jaworznie. Jest to kluczowy odcinek o długości ok. 9,5 km.
Jaworznicki odcinek trasy powstał już ponad dekadę temu. Kolejnym jej fragmentem stała się północna obwodnica Oświęcimia oddana do użytku na wiosnę 2018 roku.
Jest szansa na sfinansowanie budowy DWR ze środków unijnych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Złota kolekcja hokeistów Unii Oświęcim zaczęła się 1992 roku. Zdjęcia
- Lodowisko w Oświęcimiu ma 60 lat. Miejsce wielu emocji i radości. Zdjęcia
- Tak wyglądał handel w Oświęcimiu w latach PRL-u. Zdjęcia
- Dziarski 100-latek z Oświęcimia. Pływa na basenie i ma konto na Facebooku
- TOP 12 zagadkowych, dziwnych i zabawnych nazw ulic w Oświęcimiu. Zdjęcia z opisami
- Duże i ważne inwestycje w Oświęcimiu i powiecie ze wsparciem z programu rządowego
Policja radzi jak zaplanować podróż
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?