Tiguan należy obecnie do najpopularniejszych modeli Volkswagena. Wersję R-Line wyróżniają zarówno cechy zewnętrzne, jak i techniczne. Auto otrzymało między innymi zmienio- ne, masywne zderzaki, wyraźnie zaakcentowany wlot powietrza, ogromne pięcioramienne felgi ze stopów lekkich, przyciemnione szyby z tyłu, a także niewielki spoiler umieszczony nad szybą, przedłużający linię dachu.
Wygodny i dobrze doświetlony
Sportowy charakter auta podkreślają błyszczące światła LED do jazdy dziennej. Szczególnie jednak widoczny jest on w jego wnętrzu, gdzie rzuca się w oczy m.in. charakterystyczna spłaszczona u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały, a także dźwignia przekładni DSG ozdobiona paskiem aluminium.
Auto jest bardzo wygodne. Dodatkowo składane oparcie fotela pasażera umożliwia przewożenie długich i nietypowych przedmiotów. Tiguan ma m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację „Climatronic”, gwarantującą optymalną temperaturę wnętrza. Auto bardzo dobrze sprawdza się na trasach pozamiejskich. Wszystko za sprawą adaptacyjnej regulacji zawieszenia (DCC) i nowoczesnych systemów asystujących, które wspomagają kierowcę podczas jazdy w każdych warunkach.
Dzięki elektrycznie przesuwanemu panoramicznemu dachowi w Tiguanie można poczuć się jak w kabriolecie. Wrażenie przestronności wzmacniają dodatkowo duże okna (710x590 mm). Przed silnym nasłonecznieniem wnętrza chroni przyciemniana szyba dachu oraz praktyczna żaluzja (zamykana też przy dachu otwartym).
Auto wyposażone jest m.in. w napęd 4 MOTION (na cztery koła) najnowszej generacji, dzięki któremu – w zależności od warunków jazdy – rozdział mocy na koła obu osi odbywa się automatycznie w ciągu ułamka sekundy, bez wysiłku kierowcy.
Silnik, którego moc się sprawdza
Podczas jazdy kierowcę wspiera elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP, który steruje pracą hamulców i silnika, a w krytycznych sytuacjach zapobiega wpadnięciu w poślizg.
ESP koordynuje także funkcje ABS, ASR, EDS i MSR. Tiguan R-Line może też zostać wyposażony w system, który jest w stanie wykryć zmęczenie kierowcy. Monitoruje on styl prowadzenia pojazdu. W przypadku wykrycia odstępstw od zarejestrowanych zachowań, system ostrzega kierowcę i sugeruje zrobienie przerwy w podróży, wyświetlając odpowiedni komunikat na ekranie komputera pokładowego.
Jednym z najmocniejszych punktów tego auta jest czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z serii TDI. Rozwija moc maksymalną 177 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm, dostępny od 1750 obr./min.
Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa przekładania DSG. Silniki TDI zostały wyposażone w filtr cząsteczek stałych i dostępne są z 6-biegową skrzynią manualną, a także z 7-stopniową przekładnią DSG.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?