180 milionów na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Linia tramwajowa z ul. Meissnera do Mistrzejowic ma powstać do końca 2024 roku.
Linia tramwajowa z ul. Meissnera do Mistrzejowic ma powstać do końca 2024 roku. Materiały prasowe
Europejski Bank Inwestycyjny podpisał umowę dotyczącą finansowania w kwocie 180 mln zł budowy nowej linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic. Plan jest taki, że inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2024 roku.

EBI zawarło umowę ze spółką PPP Solutions Polska, która odpowiada za budowę linii z ul. Meissnera do Mistrzejowic na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa z Mistrzejowic do skrzyżowania ulic Lema i Meissnera ma mieć długość ok. 4,5 km. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Polega to na tym, że za projekt, pozyskanie finansowania, budowę i utrzymanie infrastruktury przez okres 20 lat odpowiada wybrany partner prywatny - konsorcjum PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S.

Inwestycja obejmuje budowę m.in. 10 par przystanków, tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej przy ul. Jancarza oraz infrastruktury towarzyszącej.

Wraz z Nowym Miastem ma powstać także odpowiedni układ komunikacyjny dla tego rejonu Krakowa.

Kraków chce mieć dzielnicę wieżowców. Jest już plan wybudowa...

Przedstawiciele urzędu i wykonawcy linii tramwajowej do Mistrzejowic doszli do porozumienia, by zrealizować wariant z dłuższym przebiegiem torowiska na poziomie „-1”. Pierwotna koncepcja przebiegu linii tramwajowej do Mistrzejowic w rejonie ronda Młyńskiego przewidywała naziemny przebieg torowiska. Po wykonaniu analiz zdecydowano o wprowadzeniu w projekcie zmian, polegających na poprowadzeniu tam torów poniżej poziomu terenu - nie w tunelu, ale w konstrukcji przypominającej wyglądem rynnę. W takim układzie odcinek linii tramwajowej zlokalizowany poniżej poziomu terenu wraz z rampami najazdowymi wydłuży się do ok. 1200 metrów z planowanych wcześniej 900 m. Koszt dodatkowych prac oszacowano na ok. 136 mln zł. Po doliczeniu tej kwoty całość zadania ma kosztować ok. 1,3 mld zł.

Nowe prawa konsumenta. To musisz wiedzieć!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 180 milionów na budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic - Gazeta Krakowska

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grzegorz
180mln linia tramwajowa vs remont elewacji stadionu Wisly 100mln
P
Pan Tramwaj
Widzę, że zebrała się cała ruska kompania i komentuje :)
…i ja też, niestety
Nie mają pieniędzy, żeby utrzymać w ruchu istniejące tramwaje — a właśnie zabierają się budować kolejny.

A kto za to zapłaci? Przecież nie głupi/przekupny urzędnik, który to sobie wymyślił. Pan zapłaci i Pani zapłaci.
G
Gość
Polska i Europa prowadzą wojnę energetyczną z Rosją a w Krakowie stawiają na prąd!...gdzie na autobusy MPK brakuje pieniędzy
A
Adam Szwed
Tramwaje w Krakowie codziennie się psują i wytramwajają z torów.

Przychodzą pierwsze mrozy i tramwaje także są natychmiast unieruchomione.

A do pracy trzeba jakoś dojechać.

Zamiast tych torowisk, powinni zbudować wydzielone trasy dla autobusów.
Z
Zbigniew Rusek
Mogliby zrezygnować z tego przeklętego trmawaju, natomiast wprowadzić priorytet dla AUTOBUSÓW na sygnalizacjach świetlnych (kosztem pozostalych uczestników ruchu drogoweg - nawet tramwajów), wybudować przejścia podziemne na ul. Pilotów przy Almie (by zlikwidować chociaż jedną sygnalizację), nieco poszerzyć pasy ruchu (by były odpowiednie dla autobusów, a nie dla samochodów osobowych czy niewielkich furgonetek), w newralgicznych miejscach wykonać BUS-pasy itd. Precz z tramwajmi!!!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie