Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

21 658 nowych samochodów

P
Ogółem w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedano w Polsce 58 261 nowych aut, o 11,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Rynek motoryzacyjny

W marcu tego roku Polacy kupili 21 658 nowych samochodów osobowych, o niemal 20 proc. więcej niż w lutym. W porównaniu do marca roku ubiegłego było to jednak o 9,5 proc. mniej.

Jednocześnie w marcu tego roku zarejestrowano 48 349 samochodów używanych, sprowadzonych z krajów Unii Europejskiej. Było to niemal o 26 proc. więcej w stosunku do lutego.
Coraz wyraźniejsze staje się uniezależnienie sytuacji na rynku nowych i używanych aut. Wahania w liczbie sprowadzonych samochodów nie znajdują obecnie bezpośredniego odzwierciedlenia w poziomie sprzedaży samochodów nowych. Osoby zainteresowane samochodami nowymi, które odłożyły w czasie decyzję o wymianie ze względu na rosnące koszty, coraz częściej decydują się na odwiedzenie salonu i zakup.
W całym 2006 roku sprzedaż nowych aut osiągnie poziom z roku ubiegłego lub nieznacznie go przekroczy.
Liderem polskiego rynku motoryzacyjnego nowych samochodów pozostaje Toyota ze sprzedażą od początku roku do końca marca 7 791 aut, o 4,2 proc. mniej niż przed rokiem i 13,4-proc. udziałem w rynku.
Druga jest Skoda - 6 735 sprzedanych aut (odpowiednio - 8,8 proc., 11,6 proc.), a trzeci Opel - 6 614 (+7,7 proc., 11,4 proc.).
Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Fiat - 6 183 (-13,6 proc.), Ford - 4 206 (-18,8 proc.), Renault - 4 065 (-22,3 proc.), Peugeot - 3 625 (-21,8 proc.), Citroe¨n - 3 046 (-4,0 proc.), Volkswagen - 2 783 (-0,9 proc.), Honda - 2 314 (-6,4 proc.).
Spośród marek, sklasyfikowanych na dalszych pozycjach, na uwagę zasługuje dynamicznie zwiększająca się sprzedaż takich aut, jak: Suzuki (15. lokata, 676 aut, wzrost o 32,8 proc.), Mercedes (17. lokata, 645 aut, wzrost o 42,4 proc.), Volvo (18. lokata, 642 auta, +35,2 proc.), BMW (20. lokata, 415 aut, +66,0 proc.), Subaru (23. lokata, 300 aut, +80,7 proc.), Lexus (26. lokata, 125 aut, +190,7 proc.), Jeep (28. lokata, 106 aut, +47,2 proc.), Saab (29. lokata, 96 aut, +166,7 proc.), a także Ssangyong z rekordowym wskaźnikiem wzrostu na polskim rynku 257,9 proc. (68 sztuk, 31. lokata).
Wiosenne ożywienie nastąpiło również na rynku samochodów dostawczych. W marcu tego roku sprzedano 3 410 pojazdów tego segmentu, o 30,5 proc. więcej w stosunku do lutego i o 14,5 proc. w stosunku do marca 2005.
W całym pierwszym kwartale br. sprzedano w Polsce 8 362 aut dostawczych, o 10,1 proc. więcej niż przed rokiem.
Liderem pozostaje tu Fiat, który znalazł nabywców na 2 044 pojazdy i jako jedyny przekroczył pułap dwóch tysięcy sztuk. Wynik Fiata jest o 17,5 proc. lepszy niż rok wcześniej, a udział marki w rynku wzrósł w ciągu roku z 22,9 do 24,4 proc. Sprzedano w marcu 845 dostawczych fiatów, o 29,4 proc. więcej niż w lutym i o 24,3 proc. niż w marcu przed rokiem.
Na drugiej pozycji ponownie znalazło się Renault z 1 009 sprzedanymi pojazdami (wzrost o 23,7 proc.). Trzecie miejsce zajmuje Volkswagen, który sprzedał od początku roku 930 swoich samochodów (spadek o 25,4 proc.).
Dalsze lokaty zajmują kolejno: Ford - 726 sprzedanych pojazdów (spadek o 2,8 proc.), Citroe¨n 455 (+29 proc.), Opel - 556 (-6,7 proc.), Peugeot - 554 (+36,8 proc.), Mercedes - 512 aut (-15,2 proc.), Intrall - 316 (-12,2 proc.), Kia - 286 (+27,7 proc.). (P)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski