MKTG SR - pasek na kartach artykułów

306 czy xsara?

Redakcja
Wyniki sprzedaży nowych aut w tym roku wskazują, że coraz chętniej sięgamy po wyroby francuskie. Firmy z tego kraju deklarują bowiem blisko 50% wzrostu sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.

(K)

 Dużym zainteresowaniem cieszą się samochody klasy kompakt. Wynika to nie tylko z ich umiarkowanej ceny, ale także z faktu oferowania dużej ilości miejsca. Wprawdzie autem tej klasy nie można podróżować komfortowo na bardzo długich trasach, gdyż ma ono gorsze wyciszenie i słabsze silniki niż modele większe, ale za to umożliwia jazdę, której duży samochód nigdy nie osiągnie. Autem takim można bowiem swobodnie jeździć i parkować w mieście oraz liczyć na niezbyt duże miejskie spalanie.
 Starszym z opisywanych modeli jest peugeot 306. Swoją premierę miał w styczniu 1993 r. W Genewie w 1997 r. zobaczyliśmy modyfikację pojazdu i właśnie taka wersja dostępna jest w salonach sprzedaży. Trzeba przyznać, że pomimo kilku lat produkcji, sylwetka nie utraciła swego uroku. Nadal przyciąga wzrok dynamizmem bryły, efektownymi zagięciami na progach i zwartą - idealną podczas jazd miejskich - sylwetką. Atutem 306 jest także zawieszenie tylne z osią skrętną. Obecnie w salonach pojazd ten można kupić w promocyjnej wersji Saint-Tropez za 44 800 zł. Model ten ma w standardzie klimatyzację, lecz nie posiada ABS-u.
 Później (w roku 1997) na drogi wyjechał citroen xsara. Jest on bardziej dopracowanym samochodem. Ma większy bagażnik o pojemności 440 l (peugeot 340 litrów) i mniejszą średnicę skrętu - 10,7 m (peugeot - 11 m). Zawieszenie tylnej osi (rozwiązanie znane z peugeota) pomaga kierowcy w czasie jazdy. Przy większych prędkościach siły reakcji bocznych, wynikające ze znoszenia opon na zakrętach, są przenoszone na mocowanie belki tylnej do nadwozia. Powodują one ruch całej belki i w efekcie skręcają tylne koła. To z pozoru banalne urządzenie jest szczególnie korzystne podczas gwałtownych ruchów kierownicą. Kierowca ma wówczas odczucie "pomocy samochodu". W okresie wakacyjnym Citroe¨n zaproponował promocję polegającą na wykupie tylko ABS-u i otrzymanie klimatyzacji za darmo.
 Kupujący może więc wybierać, czy potrzebuje ABS i klimatyzację, czy też woli uboższą wersję samochodu. Warto więc przed zakupem dokładnie dowiedzieć się, co jest za darmo, a za co płacimy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski