4 festiwale w 4 pory roku

LK
Czy obok Festiwalu Folkloru w Zakopanem (na zdjęciu koncert Trebuniów-Tutków i Twinkle Brothers) zagoszczą kolejne festiwale?
Czy obok Festiwalu Folkloru w Zakopanem (na zdjęciu koncert Trebuniów-Tutków i Twinkle Brothers) zagoszczą kolejne festiwale?
Gdy dziś w Zakopanem mówi się o "festiwalu" od razu jednoznacznie kojarzy się z nim sierpniowy Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich. Kiedyś był on częścią "Tatrzańskiej Jesieni", mającej przedłużyć sezon turystyczny pod Giewontem, wkrótce - według propozycji specjalistów od marketingu - każda pora roku ma mieć w Zakopanem swój festiwal.

Czy obok Festiwalu Folkloru w Zakopanem (na zdjęciu koncert Trebuniów-Tutków i Twinkle Brothers) zagoszczą kolejne festiwale?

ZAKOPANE. Taniec, moda, muzyka i film - to tematy czterech festiwali, na które według propozycji specjalistów od marketingu pod Giewont przyjeżdżałyby gwiazdy i pasjonaci

- Przeanalizowaliśmy inne miasta, odkryliśmy pewną lukę - to, co proponujemy nie miało jeszcze miejsca w Polsce - mówi Agnieszka Pietruszka. - Wykorzystując naturalne cztery pory roku chcemy zaproponować formułę czterech festiwali poświęconych różnej tematyce.

I tak wiosna poświęcona miałaby być tańcu, lato - modzie, jesień - muzyce, zima - filmowi i mediom. - Zadaliśmy sobie pytanie co byłoby nośne dla ludzi i dla mediów - wyjaśnia Pietruszka, zaznaczając: - Nie będzie nam zależało, żeby ściągnąć na nie siedemset tysięcy turystów czy milion, ale postawić na ich jakość, nie liczbę.

Pietruszka, wspólnie z Rafałem Krauze, przedstawiała "pomysł na Zakopane" na kolejnym ze zorganizowanych przez Tatrzańską Izbę Gospodarczą spotkań poświęconych strategii promocji miasta, którą Zakopane planuje stworzyć w przyszłym roku. - Mamy świadomość, że Zakopane przestaje być zimową stolicą Polski, że chcecie państwo na to zareagować - oceniał obecną sytuację miasta Krauze. - Nie chcemy jednak proponować czegoś rewolucyjnego, nie można odcinać się od swoich korzeni.

W swym pomyśle autorzy sięgają właśnie do korzeni popularności Zakopanego: - W połowie XIX wieku było ono miejscem, które spajało inteligencję trzech zaborów, to jej nazwiska spowodowały, że w Zakopanem należało bywać, że to miejsce było snobistyczne - przypomina Krauze. - To w swej strategii potraktowaliśmy jako punkt wyjścia.

- Chcemy, żeby Zakopane było miastem twórczości, kreacji, żeby było modnie przyjeżdżać do Zakopanego - dodaje Pietruszka. - Ta koncepcja wiąże uwagę i portfele ludzi, tak by stali się na klika dni częścią tego miasta, a nie spali na przykład w Murzasichlu - zaznacza Krauze.

Marketingowcy dokładnie przedstawili zebranym w "Czarnym Potoku" przedsiębiorcom i władzom miasta jeden z proponowanych przez siebie festiwali: - Zakopane wiosną zamienia się w jedną wielką salę taneczną, zawsze są gdzieś warsztaty, panele dyskusyjne, targi, zawsze mamy gwiazdę - z rynku polskiego i zagranicznego, zawsze przyznajemy nagrodę festiwalu -nietypową, bo publiczności. Nie ma wydarzenia w Polsce, które skupiłoby wszystkie rodzaje tańca - balet z hip-hopem, breakdance z tańcem towarzyskim. Przyjeżdżałyby na nie gwiazdy, ale zależałoby nam też, by przyjeżdżali pasjonaci, których przyciągalibyśmy głównie przez Internet -- Hasło festiwalu tańca brzmiałoby "Zakręcisz się w Zakopanem?" - dodaje Krauze.

- Po spotkaniu wywiązała się bardzo długa dyskusja, mieliśmy zasadnicze pytania - czy te tematy, w jakiej kolejności - ocenia prezentację Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego, doceniając pewne jej aspekty: - Zakopane faktycznie charakteryzuje się pasją - zawsze bywali tu ludzie z pasją, tworzyli atmosferę dawnego Zakopanego, należałoby wrócić do tego, odkrywać tu takich ludzi. To mi się podobało, że byli znani twórcy ze świata, i ci znani teraz nie z tego, z czym się dotąd kojarzyli - jak na przykład Marek Kondrat i wina - to jest też pasja.
Przed władzami miasta jeszcze kilka podobnych spotkań: - Następną prezentację mamy po Nowym Roku, będą jeszcze dwie kolejne w styczniu, w lutym chcielibyśmy rozpisać konkurs, tak by o wyborze strategii promocji Zakopanego zdecydowało szersze grono - zapowiada Majcher, przyznając, że zarówno w tym, jak w innych pomysłach na promocję miasta problemem są pieniądze: - Jasno powiedziane było, że wchodzą tu w grę miliony złotych, my sami nie mamy takich środków, konieczne by było znalezienie dobrych sponsorów takich akcji.

(LK)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3