Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

800-tysięczny import

Redakcja
Od początku tego roku do końca października sprzedano 275 426 nowych samochodów, o 3,8 proc. mniej niż przed rokiem. Jednocześnie w ciągu 10 miesięcy bieżącego roku wprowadzono do obrotu w Polsce niemal 800 tys. samochodów, zarówno nowych, jak i używanych importowanych indywidualnie.

Rynek motoryzacyjny

   Liderem rynku nowych samochodów osobowych w Polsce jest nadal Fiat z 16,6-procentowym udziałem (17 proc. przed rokiem). W ciągu 10 miesięcy br. sprzedano 45 791 fiatów, o 5,9 proc. mniej niż przed rokiem.
   Druga w rankingu Skoda sprzedała w tym roku 34 399 aut, (spadek o 1,1 proc.). Na trzeciej pozycji znalazła się Toyota ze sprzedażą po 9 miesiącach 30 450 aut (spadek 1,7 proc.).
   Na czwarte miejsce awansował Renault. Od początku roku sprzedano 26 617 samochodów tej marki, o 12,5 proc. mniej niż w roku ubiegłym. Nieznacznie niższy wynik tegorocznej sprzedaży uzyskał Opel - 26 330 aut (spadek 2 proc.), co dało tej marce piąte miejsce na polskim rynku.
   Na szóstej pozycji znajduje się Ford ze sprzedażą 24 737 aut. To pierwsza w czołówce firma, która wykazała rosnącą tendencję w stosunku do poprzedniego roku: wskaźnik wzrostu sprzedaży wyniósł 28,2 proc.
   Siódme miejsce zajmuje Peugeot, który sprzedał od stycznia do końca października 18 772 samochody, o 13,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Niewielki, 1,5-procentowy spadek sprzedaży wykazał Volkswagen. Wynik 13 005 aut daje marce ósmą lokatę w rankingu.
   Dziewiąte miejsce, podobnie jak przed miesiącem, należy do Citroe¨na, którego tegoroczna sprzedaż - 9 794 sztuki - jest o 24 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Pierwszą dziesiątkę polskiego rynku zamyka Honda. Rezultat sprzedaży po dziesięciu miesiącach roku 9 010 sztuk jest wyższy od ubiegłorocznego o o 53,1 proc.
   Istotną przyczyną powracającego kryzysu jest lawinowy napływ samochodów używanych.
   W ciągu 10 miesięcy bieżącego roku w Polsce wprowadzono do obrotu niemal 800 tys. samochodów (zarówno nowych, jak i używanych importowanych indywidualnie). Od stycznia do końca października tego roku sprzedano 29 tys. 262 auta użytkowe, o 26,8 proc. więcej niż przed rokiem.
   Natomiast w samym tylko październiku sprzedano 3 tys. 443 pojazdy użytkowe, o 5,5 proc. więcej w porównaniu z wrześniem br. i o 18,6 proc. więcej niż we wrześniu przed rokiem. Jest to rekordowy miesięczny wynik od początku roku - podaje Samar.
   Podobnie jak wśród aut osobowych, liderem jest tu Fiat, który w tym roku sprzedał 7 tys. 452 takie auta, o 24,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Fiat ma 25,5 proc. udziału w tym rynku (przed rokiem - 26 proc.).
   Druga lokata należy do Renault. Od stycznia do końca października ta francuska firma sprzedała 3 tys. 167 pojazdów użytkowych, o 62,7 proc. więcej niż przed rokiem, co pozwoliło jednocześnie na wzrost udziału w rynku z 8,4 do 10,8 proc.
   Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen ze sprzedażą 3 tys. 32 aut, o 25,7 proc. więcej niż przed rokiem. Udział niemieckiej marki w rynku wynosi obecnie 10,4 proc.
   Na czwartą pozycję awansował Ford, sprzedając 2 tys. 850 aut, o 43,9 proc. więcej niż przed rokiem, wyprzedzając Mercedesa - 2 tys. 793 sprzedane auta (wzrost 41,8 proc.).
   Dalsze miejsca zajmują: Opel - 1 tys. 853 sprzedane samochody (wzrost o 29,3 proc.), Peugeot - 1 tys. 811 (wzrost o 17,3 proc.), Citroe¨n - 1 tys. 762 (spadek o 11,3 proc.).
(PAP/JUR)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski