Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Akcja przeciwko samowoli reklamowej w Podgórzu

Piotr Tymczak
Przestrzeń publiczna. Główna plastyk miasta i przedstawiciele organizacji, którym zależy na ładzie przestrzennym w Starym Podgórzu, zachęcają właścicieli sklepów i lokali do montażu estetycznych szyldów.

Obecnie główna arteria Podgórza – ul. Kalwaryjska, wygląda pstrokato i koszmarnie ze względu na na szyldy, które są umieszczane według gustów właścicieli lokali, a nie wytycznych plastyka miejskiego.

– _Chcemy zmienić sposób patrzenia na Podgórze, pokazać przedsiębiorcom, że nadmiar reklam i chaos z nimi związany sprawia, że tracą one swoją moc przyciągania i zniechęcają potencjalnych klientów – _mówi Agnieszka Łakoma, plastyk miasta Krakowa, współorganizator akcji wraz ze stowarzyszeniami: PODGORZE.PL, ŁAD oraz Moje Miasto A w Nim.

Chcemy, aby akcją zostało objęte całe Stare Podgórze. To ma być wstęp do planów wprowadzenia w przyszłości w tej części miasta ochrony w formie Parku Kulturowego – dodaje Filip Szatanik z Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta. Na razie nie jest w stanie sprecyzować, kiedy Park Kulturowy mógłby zostać wprowadzony w Podgórzu.

Funkcjonuje on już na terenie Starego Miasta. W ramach parku na tym obszarze wygląd reklam i szyldów musi być uzgodniony z konserwatorem zabytków i plastykiem miejskim. Właściciele lokali mogą umieścić na elewacji budynku tylko jeden szyld informujący o podmiocie i prowadzonej działalności. Znajdujące się na terenie parku znaki, tablice i szyldy nie mogą mieć jaskrawej kolorystyki ani odbijać światła. Markizy i daszki trzeba montować tak, by nie zasłaniały detali architektonicznych. Wielkoformatowe reklamy na rusztowaniach na czas remontu elewacji mogą wisieć na budynku nie dłużej niż rok.

Wczoraj organizatorzy akcji „Ładne Podórze” rozpoczęli roznoszenie specjalnych zaproszeń dla przedsiębiorców na spotkanie inaugurujące akcję, które odbędzie się 18 lutego (wtorek) o godz. 18 w sali im. F. Maryewskiego Urzędu Miasta Krakowa (Rynek Podgórski 1).

Podczas wtorkowego spotkania organizatorzy akcji pokażą przedsiębiorcom, w jaki sposób zmiana reklam może pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie biznesu, przedstawią obowiązujące przepisy regulujące zamieszczanie reklam i propozycje plastyk miasta.

Urząd zapowiada, że przedsiębiorców, którzy zmienią szyldy i reklamy, czekają atrakcyjne akcje promocyjne i reklamowe w mediach oraz na stronach internetowych organizatorów. Będą mieli również zapewnione bezpłatne przygotowanie projektów szyldów i pomoc w ich realizacji.

Napisz do autora:
[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski