Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Akcja #RatujeBoPracuje z udziałem małopolskich przedsiębiorców i pracowników wyróżniona w międzynarodowym konkursie

Zbigniew Bartuś
Zbigniew Bartuś
Fo. Archiwum Akcji BCC #RatujeBoPracuje
Zainicjowana przez Katarzynę Woszczynę, szefową małopolskiego i częstochowskiego Business Centre Clubu, akcja społeczna #RatujeBoPracuje, została uznana za jedną z najbardziej kreatywnych kampanii zrealizowanych na świecie w czasie lockdownu. Właśnie zdobyła prestiżowe wyróżnienie w profesjonalnym międzynarodowym konkursie organizowanym przez Branded Content Marketing Associaton - globalną organizację wyznaczającą trendy w obszarze najlepszych praktyk w PR i marketingu.

Celem akcji było docenienie wysiłku i odwagi pracowników firm – od szeregowych po menedżerów – wykonujących swą pracę w fabrykach czy biurach w warunkach pandemii. Pracodawcy chcieli pokazać światu, że każdy – pracując - przyczynia się do pokonania kryzysu.

- Jesteśmy naprawdę bardzo dumni, ale największe podziękowania należą się pracownikom, którzy w ciężkich czasach pandemii nie tylko kontynuowali pracę, ale i zechcieli udostępnić swoje zdjęcia w ramach akcji, by dać dobry przykład innym. Jeśli polska gospodarka przeszła przez pierwszą fazę koronakryzysu względnie łagodnie, to przede wszystkim dzięki nim – podkreśla Katarzyna Woszczyna.

Dodaje, że wyróżnienie dla spontanicznej, bezkosztowej kampanii cieszy tym bardziej, iż pozostali nagrodzeni i wyróżnieni to bardzo znane marki, które przeznaczyły na swoje kampanie duże środki. Akcja społeczna #RatujeBoPracuje zyskała uznanie – a w konsekwencji głos - bardzo szerokiego kręgu profesjonalistów i przedstawicieli wielu krajów (listę wszystkich laureatów znajdziecie tutaj - https://www.thebcma.info).

- Dziękuję Wszystkim, którzy nam pomagali i którzy się do kampanii włączyli. Dziękuję za inspirację - pomysł na tę akcję wziął się z rozmów z członkami BCC – podkreśla Katarzyna Woszczyna.

#RatujeBoPracuje. Pracodawcy doceniają pracowników

Zainicjowana przez częstochowski i małopolski Business Centre Club akcja rozwinęła się wiosną najpierw w obu regionach, a potem w całej Polsce. Włączały się do niej firmy i załogi ze wszystkich zakątków kraju, również nie zrzeszone w BCC. W jej ramach pracodawcy wyrażali wdzięczność i wsparcie dla swych dzielnych, pracujących w pandemii, załóg – używając do tego prostego gestu: publikując w mediach społecznościowych zdjęcia pracowników z hasłem kampanii.

Po wybuchu pandemii koronawirusa kilka milionów pracowników w Polsce przeniosło się do pracy zdalnej, ale w wielu kluczowych branżach, jak przemysł czy transport, nie było to możliwe. Gdyby i te sektory stanęły, polska gospodarka szybko popadłaby w ruinę. Miliony pracujących - mimo strachu przed koronawirusem - Polek i Polaków okazało się więc pierwszą i najsilniejszą tarczą antykryzysową.

„Los firm produkcyjnych, budowlanych, usługowych, magazynowych, logistycznych, transportujących towary oraz innych, które nie zostały objęte rządowymi restrykcjami związanymi z pandemią, zależy dziś bardziej niż kiedykolwiek od postawy pracowników, ich odpowiedzialności i solidarności. Jeśli – zgodnie z ogólnymi zaleceniami – „zostaną w domach” i nie pojawią się w pracy, ich firmy, a z nimi cała polska gospodarka popadną w niewyobrażalne tarapaty. A w budżecie państwa szybko braknie pieniędzy na służbę zdrowia, emerytury i zasiłki dla potrzebujących” – napisaliśmy w połowie marca..

- Za mało dziś mówimy o tych wszystkich ludziach, którzy pomimo zagrożenia nie przerywają pracy. Nie każdy może pracować zdalnie i zostać w domu. Większość pracowników w Polsce, z uwagi na charakter pracy, musi codziennie stawiać się w swoich firmach i to ich powinniśmy dziś szczególnie docenić. Dzięki odpowiedzialnym pracownikom firmy są w stanie dalej funkcjonować i zapewniać nam potrzebne towary i usługi, życie może toczyć się dalej, a nasza gospodarka ma szanse przetrwać kryzys – komentowała wtedy Katarzyna Woszczyna. Właśnie z tej refleksji zrodziła się kampania #RatujeBoPracuje.

- Każda praca jest ważna i każdą trzeba docenić, więc z radością witamy kolejnych uczestników #RatujeBoPracuje, a szczególnie cieszymy się z tych firm, które nie należą do naszej organizacji, a włączają się spontanicznie! – mówiła szefowa małopolskiego BCC, gdy do akcji przyłączały się spontanicznie kolejne firmy.

- Pandemia dotknęła gospodarki wszystkich krajów. Patrząc z perspektywy czasu na etapy radzenia sobie z tą niecodzienną sytuacją, w pierwszej kolejności, w pierwszym etapie potrzebne było zadbanie o zdrowie i życie. I tutaj wielki szacunek dla służby zdrowia, która jest na pierwszej linii frontu, za jej działanie i heroiczny wysiłekRównolegle superważne jest to, by nie przytłoczyły nas kłopoty ekonomiczne. Stąd każdy, kto obecnie ma pracę, jest na pierwszej linii walki z realnym kryzysem gospodarczym – tak Stefan Życzkowski, prezes krakowskiej firmy ASTOR, wyjaśniał, dlaczego włączył się w kampanię BCC.

- Chcę, po pierwsze, podziękować pracownikom ASTOR i wszystkim naszym Partnerom biznesowym. Jednocześnie pragniemy pokazać, że codzienna praca każdego nabiera dziś szczególnego znaczenia – komentował.

Takie podejście zyskało teraz uznanie w świecie, zdobywając prestiżowe wyróżnienie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski