Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Akcja „Wielki synchron” w krakowskiej komunikacji miejskiej. Zyskają pasażerowie?

Katarzyna Pietruszka
Codziennie w Krakowie wiele osób musi pędzić, by zdążyć na autobus do swojej gminy. Jeśli się nie uda, czeka ich długie oczekiwanie na kolejny. Co z tym zrobić?
Codziennie w Krakowie wiele osób musi pędzić, by zdążyć na autobus do swojej gminy. Jeśli się nie uda, czeka ich długie oczekiwanie na kolejny. Co z tym zrobić? brak
Nie jednemu pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej na pewno zdarzyło się, że uciekł mu sprzed nosa autobus, do którego właśnie chciał się przesiąść. Platforma Komunikacyjna Krakowa postanowiła więc przeprowadzić akcję „Wielki Synchron”. - Chcemy poprawić te sytuacje i przesunąć odjazdy tak, by ułatwić przesiadki w porach i miejscach, gdy linie jeżdżą rzadziej. Ostatnie 235 ze Skawiny przyjeżdża na Górę Borkowską dwie minuty po odjeździe nocnego 610 do centrum, a następny nocny dopiero za godzinę. Chcemy poprawić takie sytuacje. Chodzi dosłownie o przykłady gdy brakuje kilku minut - podkreśla PKK.

WIDEO: Krótki wywiad

Spróbujmy wyobrazić sobie następującą sytuację. Na zegarku szesnasta, po ciężkim dniu w pracy, gdy myślimy jedynie o powrocie do domu dochodzi nam do głowy jeszcze jedno zmartwienie- zdążyć na autobus. Przecież wystarczy dojechać jedynie na Nowy Kleparz. Godziny szczytu, korki i autobus odjeżdżający w stronę podkrakowskich Michałowic za dziesięć minut, jeśli nie ten, za… godzinę będzie następny. Problem koordynacji pojedynczych połączeń dla pracujących i dojeżdżających do Krakowa osób wydaje się być chlebem powszednim. Platforma Komunikacyjna Krakowa w połowie lutego ogłosiła akcję „Wielki Synchron”. Z powodu narastających problemów w rozkładach jazdy i długiego czasu oczekiwania na połączenia aglomeracyjne, na forum PKK, pasażerowie mogą składać swoje propozycje zmian. Zostaną one następnie przekazane do Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, a ich los będzie leżał w rękach urzędników, którzy owe prośby będą rozpatrywać.

Wśród połączeń, które wymagają podjęcia działań i drobnych korekt w rozkładzie jazdy, są między innymi linie odjeżdżające z przystanku Bronowice Małe. Chodzi o kursy 248 i 268. Godziny ich odjazdów z przystanku w niektórych przypadkach praktycznie pokrywają się ze sobą, a co najważniejsze, w dużym stopniu pokrywa się również trasa, którą oba autobusy kursują. Podobna sytuacja jest z liniami 220 i 240. Podróżujący jednogłośnie twierdzą, że takich przypadków jest więcej. Proponują jednocześnie rozwiązanie w postaci zmiany godzin kursowania jednej z linii, tak by się mijały, a nie pokrywały ze sobą.

Kolejnym problemem, jak się okazuje, prócz nagannej częstotliwości i braku odpowiedniej ilości czasu na przesiadkę, jest tłok panujący w autobusach. „Nie dość, że rzadko to jeszcze tłoczno”- twierdzą korzystający z komunikacji. Tu również podróżujący wychodzą z rozwiązaniem- autobus przegubowy! Jednak czy takie rozwiązanie jest możliwe?

Jaki stosunek do akcji ma Zarząd Transportu Miejskiego?

W Zarządzie Transportu Publicznego w Krakowie podkreślają, że czekają na zebrane przez Platformę Komunikacyjną Krakowa wnioski mieszkańców i będą je analizować.

Jednocześnie przekonują, że już wcześniej - w ostatnim czasie - sami wprowadzali na części linii (m.in. przejeżdżających przez Aleje Trzech Wieszczów) drobne zmiany w rozkładach jazdy, by ułatwić pasażerom przesiadki z jednych linii autobusowych na inne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Akcja „Wielki synchron” w krakowskiej komunikacji miejskiej. Zyskają pasażerowie? - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski