Argumentów przemawiających za tą pierwszą decyzją dostarcza nam Związek Dealerów Samochodów, zrzeszający wiodące marki, m.in. Subaru, Volkswagena czy Fiata, organizatorów ogólnopolskiej akcji ,,Wybieram ASO”. Jednym z nich jest fakt, że większość Autoryzowanych Serwisów Obsługi (ASO) dba nie tylko o jak najlepsze wykonanie napraw lub przeglądów auta, ale też daje gwarancję na części i wykonane usługi.
Dzięki temu posiadacz samochodu nie musi obawiać się dodatkowych kosztów. Równie ważne są dodatkowe usługi, dzięki którym klienci ASO oszczędzają czas i zyskują komfortowe warunki obsługi. Klient ASO ma możliwość umówienia terminu wizyty między innymi poprzez formularz dostępny na stronie internetowej.
Większość ASO umożliwia swoim klientom korzystanie z usługi door to door, która polega na odbiorze samochodu przez pracownika serwisu ze wskazanego miejsca, wykonaniu zleconej usługi i dostarczeniu samochodu we wskazane przez klienta miejsce. Autoryzowane serwisy są zobowiązane przez importera do wykonywania kosztorysów zawierających końcową cenę usługi (z rozbiciem na części i usługi, które będą wykonywane podczas naprawy). Kosztorys wstępny zmienia się w rachunek. A jeśli podczas wykonywania usługi okaże się, że samochód wymaga dodatkowej naprawy, zawsze jest ona konsultowana i akceptowana przez klienta.
Większość ASO oferuje swoim klientom, bezpłatnie lub w preferencyjnych cenach, możliwość korzystania z aut zastępczych na czas naprawy lub przeglądu. Po zakończonej wizycie w ASO samochód jest myty i sprzątany. Posiadacz serwisowanego auta może odpocząć w specjalnych strefach relaksu. które są najczęściej wyposażone w telewizor, tablety z dostępem do Internetu czy codzienną prasę. Klient może również napić się kawy lub poczęstować przekąskami.
Portal OtoMoto.pl opublikował raport „Różnice w cenach samochodów serwisowanych w autoryzowanych serwisach (ASO) i warsztatach niezależnych na podstawie ogłoszeń umieszczonych w portalu OtoMoto.pl”. Wnioski z raportu są jednoznaczne - serwisując samochód w autoryzowanym serwisie można zyskać nawet kilkanaście tys. złotych podczas sprzedaży. W badaniu wzięto pod uwagę wybrane modele 19 marek wolumenowych i 5 marek z segmentu premium.
Analizując wyniki poszczególnych marek da się zauważyć dość oczywistą zależność, że im nowszy samochód posiadający historię serwisowania w autoryzowanej stacji, tym różnica jego wartości jest znacznie wyższa. Średnia różnica w cenie we wszystkich uwzględnionych markach wynosi 11 proc. Oznacza to, że serwisując auto w ASO, podczas sprzedaży można uzyskać cenę wyższą nawet o ponad 5 tysięcy złotych. Samochody z segmentu premium serwisowane w autoryzowanej stacji obsługi są droższe średnio o 17 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?