reklama

Aleja 29 Listopada: kto jest przeciw rozbudowie

Małgorzata StuchZaktualizowano 
Rozbudowa alei 29 Listopada jest już przesądzona. Ta inwestycja ma bowiem - zdaniem urzędników całkowicie zmienić zakorkowany wyjazd na północ Krakowa. Ma także ułatwić dojazd do nowych osiedli powstających na Prądniku.

O TYM SIĘ MÓWI. Dziś kolejne konsultacje z mieszkańcami w sprawie modernizacji kluczowej drogi, którą wjeżdża się do Krakowa. Urzędnicy namawiają do składania wniosków i uwag.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawił wstępną koncepcję modernizacji drogi na odcinku od ul. Opolskiej do granicy miasta. Dziś o godz. 17 w Młodzieżowym Domu Kultury (al. 29 Listopada 102) rozpocznie się spotkanie z przedstawicielami ZIKiT, autorami koncepcji przebudowy i zainteresowanymi mieszkańcami dzielnicy.

Na spotkaniu tym zainteresowani będą mieli prawdopodobnie jedną z ostatnich okazji, by wypowiedzieć się, co sądzą o planach przebudowy al. 29 Listopada.

Nie od dziś wiadomo, że pomysł poszerzenia ulicy budzi nie tylko nadzieje, ale również poważne kontrowersje. Częścią swoich obaw mieszkańcy podzielili się z radnymi podczas poprzedniego spotkania konsultacyjnego. - Najbardziej zaniepokojeni są mieszkańcy Górki Narodowej - przyznaje Jakub Kosek, przewodniczący Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały.

- Obawiają się, że po rozbudowie al. 29 Listopada powstanie podobna sytuacja jak na Ruczaju. Droga podzieli osiedle i nie tylko będzie problem z przejściem na drugą stronę ale także z wjazdem w tę drogę - podkreśla Kosek.

Niepokój mieszkańców spowodowany jest także faktem, że pod inwestycję zostanie przejętych część prywatnych działek. Planowane są także wyburzenia nie do końca ustalonej liczby budynków mieszkalnych oraz gospodarczych.

Podczas wstępnego projektowania udało się wprawdzie uniknąć wyburzenia dużych obiektów, ale wiadomo, że miasto będzie musiało przejąć pod budowę niektóre działki parafii Dobrego Pasterza.

Na pewno wywoła to spore protesty. Radni z dzielnicy Prądnik Biały, gdzie będzie prowadzona inwestycja, także mieli swoje uwagi do projektu.

Chcieli buspasów na całej długości drogi. Urzędnicy jednak zaproponowali, by wydzielone buspasy wybudować tylko na części alei, a zrezygnować z nich w miejscach, gdzie za kilka lat jest planowana budowa linii tramwajowej.

Urzędnicy z ZIKiT twierdzą, że na razie mają mało uwag dotyczących inwestycji. - 3, 4 wnioski w sprawie zbyt szerokiej jezdni - mówi Michał Pyclik z ZIKiT.

Namawia, by ewentualne wnioski, uwagi i zastrzeżenia przesyłać w formie pisemnej na adres: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-596 Kraków lub - w formie elektronicznej - ikrol@zikit.krakow.pl , z dopiskiem "Konsultacje społeczne".

Przebudowa może kosztować ok. 200 mln złotych. Prace nie rozpoczną się jednak wcześniej niż w 2016 roku.

malgorzata.stuch@dziennik.krakow.pl

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
maniunia

plan zagospodarowania przestrzennego dla os.prądnik cz.zachod przewidywał budowę ul.galicyjskiej jako drogi głównej co innego mówią na "konsultacjach" w ratuszu a co innego robi ziktik albo nie ma koordynacji między wydziałami um albo mieszkańcy są celowo okłamywani wysokie budownictwo na osiedlu to kilkanaście tysięcy nowych mieszkańców i aut taka rozbudowa nic nie da trzeba zawiesić uchwalenie planu zagospodarowania osiedla lub zmienić zabudowę panie radny ze spotkania czwartkowego najpierw myśleć potem robić

E
Egon

Nie rozumiem dlaczego jest to konsultowane z mieszkańcami Osiedla !!! Przecież jest to droga głównie dla osób mieszkających na północ od ul.OPolskiej - czyli nie tylko mieszkańców Osiedla. Dla mnie to mega wstyd, aby takie miasto jak Kraków nie miało normalnego wjazdu i wyjazdu w stronę Warszawy (stolicy naszego kraju przyp.. To powinna być priorytowa inwestycja ! Jeżdzę tamtędy codziennie i codziennie nie mogę zozumieć dlaczego to Miasto tego nie zrobiło! Polityka władz powinna być skierowana na realizację poprawy funkcjonowania dla większości. Nie rozumiem dlaczego wydano taka masę pieniędzy na dwa stadiony ! kto do tego dopłaca? MY: Społeczeństwo(jak mawiał klasyk z filmu Rejs ).

E
Eustachy

Proszę napisać do ZIKiTu.

E
Eustachy

Gdyby narysować wykres przedstawiający ilość zużytego przez autobus paliwa na trasie o stałej długości w zależności od prędkości (zakładam stałą prędkość na całej trasie), to byłaby to krzywa opadająco - wznosząca z minimum gdzieś w okolicy 30 - 40 km/h. Bzdurą jest, że im szybciej tym oszczędniej. Możliwe, że dla tramwaju ta najbardziej oszczędna prędkość jest nieco niższa, ale nie ma to znaczenia. Aby korzystanie z obu środków transportu miało w ogóle sens, konieczne jest, aby poruszały się z jakąś konkretną prędkością, dużo większą od prędkości pieszego, aby zapewniały szybsze pokonanie odległości nawet przy uwzględnieniu czasu czekania na przystanku. Nie można przesadzać z oszczędnością na prędkości zarówno w odniesieniu do autobusów, jak i tramwajów. Natomiast zapewnienie płynności ruchu, bez zbędnych zatrzymań, to jest cel, do którego należy dążyć, bo to pozwala oszczędzać bez absurdalnego ograniczania prędkości.

W
Wuppertaler

Zróbcie kolejkę podwieszaną aż do Węgrzec i będzie problem rozwiązany. Będzie sobie jechała bezkolizyjnie i cicho. Pokona bez problemu wzniesienia.

M
Motorowy

Autorów komentarzy proszę o przesłanie uwag na podany adres e-mail. A także polecić zrobić to innym.

p
ptica

Ta inwestycja jest bez sensu i nie rozwiąże na 29-tej ulicy problemu korków. Powinno się raczej pomyśleć poważnie o wybudowaniu obwodnicy północnej, która "połknie" znaczną liczbę samochodów, zwłaszcza ciężarowych.

R
R

Może by lepiej "spece" z ZIKIT-u zrobiły wreszcie remont wieloletnich "kocich łbów" na istniejącym wjeżdzie do Krakowa , a wielkie "budowy socjalizmu" zrobiły trochę póżniej !!! Obecny wjazd do Krakowa od północy to totalna kompromitacja władz miasta !!!!!

g
górczanin narodowy

Nie lepiej wydać pieniądze na docelową inwestycję, jaką jest tramwaj do Górki Narodowej?????? i zrealizować ją TERAZ a za ileś tam lat. Te konsultacje to obiecanki cacanki a głupiemu radość, wiadomo, że jak zawsze miasto chce ludziom oczy zamydlić, niech motłoch myśli, że coś się robi.....

a
aaa

Chciałbym poruszyć kilka tematów.
1. W jaki sposób miejscy planiści chcieliby zwiększyć przepustowość węzła Al. 29-go Listopada - Opolska. Bez tego udrozniony będzie tylko wyjazd z miasta. W kierunku do centrum korek będzie nadal - być może krótszy ale wcale nie mniejszy.
2. Jeśli udałoby się jakimś cudem udrożnić to skrzyżowanie to czy korki nie przeniosą się w okolice Nowego Kleparza? Czy nie jest to czasem wpychanie ruchu do centrum miasta.
3. Czy nie lepiej najpierw wybudować tramwaj do planowanej pętli w okolicach ul Banacha? W chwili obecnej planuje się tylko I etap tzn tramwaj do ul Bociana. Etap II jest planowany już po oddaniu 29-tki. Po oddaniu II etapu mogłoby się okazać że 3 pasmowa droga wcale nie jest do niczego potrzebana (jak na Ruczaju) a tylko niszczy otoczenie.
4. Czy nie lepiej by było przyjąć strategię wielu równoległych dróg a co za tym idzie wybudować ul. Iwaszki do Strzelców oraz trasę Wolbromską zanim zacznie się tą budowę co rozbiłoby ruch na 3 trasy wjazdowe z północy oraz pozwoliłoby w miarę normalnie funkcjonować mieszkańcom północy podczas budowy.
5. Dlaczego na wizualizacjach nie ma ekranów akustycznych? Przecież wiadomo że będą.

Czy na końcu nie okaże sie że będzie tylko ładniej i to też nie do końca przez ekrany?

Z
Zbigi

BUS-pasy koniecznie!!! Tp autobus ma szybko jachać (tego wymaga oszczędność paliwa) a nie lansowanie tramwajów za wszelką cenę (tramwaj - by oszczędzał prąd - powiniejechać 10 km/h a autobus - jak najszybciej). Powinna być kładka do przechodzenia (a nie zebra z sygnalizacją), by autobusy nie były zatrzymywane przez sygnalizację dla byle-zebry. BUS-pas powinien powstać przynajmniej w jedną stronę - w kierunku od wlotu z miasta do Opolskiej (w przeciwnym kierunku korki się rzadziej tworzą).

X
XXX

Może wreszcie zacznie się coś zmieniać na lepsze-dla mieszkańców, ale także dla okolicznych miejscowości.Obecny koszmar komunikacyjny trwa a do tego dochodzą zaniedbania dot.infrastruktury.Ciemności egipskie,brak pasów,zapyziałe budy,składy materiałów bud.obok starej cegielni to nie najlepszy wizerunek przy wjeździe do Krakowa.Może lepsza byłaby jakaś małą galeria? Dla mieszkańców i dla przejeżdżających przez miasto.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3