Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aleja 29 Listopada: kto jest przeciw rozbudowie

MAŁGORZATA STUCH
Rozbudowa alei 29 Listopada jest już przesądzona. Ta inwestycja ma bowiem - zdaniem urzędników całkowicie zmienić zakorkowany wyjazd na północ Krakowa. Ma także ułatwić dojazd do nowych osiedli powstających na Prądniku.

O TYM SIĘ MÓWI. Dziś kolejne konsultacje z mieszkańcami w sprawie modernizacji kluczowej drogi, którą wjeżdża się do Krakowa. Urzędnicy namawiają do składania wniosków i uwag.

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawił wstępną koncepcję modernizacji drogi na odcinku od ul. Opolskiej do granicy miasta. Dziś o godz. 17 w Młodzieżowym Domu Kultury (al. 29 Listopada 102) rozpocznie się spotkanie z przedstawicielami ZIKiT, autorami koncepcji przebudowy i zainteresowanymi mieszkańcami dzielnicy.

Na spotkaniu tym zainteresowani będą mieli prawdopodobnie jedną z ostatnich okazji, by wypowiedzieć się, co sądzą o planach przebudowy al. 29 Listopada.

Nie od dziś wiadomo, że pomysł poszerzenia ulicy budzi nie tylko nadzieje, ale również poważne kontrowersje. Częścią swoich obaw mieszkańcy podzielili się z radnymi podczas poprzedniego spotkania konsultacyjnego. - Najbardziej zaniepokojeni są mieszkańcy Górki Narodowej - przyznaje Jakub Kosek, przewodniczący Rady Dzielnicy IV Prądnik Biały.

- Obawiają się, że po rozbudowie al. 29 Listopada powstanie podobna sytuacja jak na Ruczaju. Droga podzieli osiedle i nie tylko będzie problem z przejściem na drugą stronę ale także z wjazdem w tę drogę - podkreśla Kosek.

Niepokój mieszkańców spowodowany jest także faktem, że pod inwestycję zostanie przejętych część prywatnych działek. Planowane są także wyburzenia nie do końca ustalonej liczby budynków mieszkalnych oraz gospodarczych.

Podczas wstępnego projektowania udało się wprawdzie uniknąć wyburzenia dużych obiektów, ale wiadomo, że miasto będzie musiało przejąć pod budowę niektóre działki parafii Dobrego Pasterza.

Na pewno wywoła to spore protesty. Radni z dzielnicy Prądnik Biały, gdzie będzie prowadzona inwestycja, także mieli swoje uwagi do projektu.

Chcieli buspasów na całej długości drogi. Urzędnicy jednak zaproponowali, by wydzielone buspasy wybudować tylko na części alei, a zrezygnować z nich w miejscach, gdzie za kilka lat jest planowana budowa linii tramwajowej.

Urzędnicy z ZIKiT twierdzą, że na razie mają mało uwag dotyczących inwestycji. - 3, 4 wnioski w sprawie zbyt szerokiej jezdni - mówi Michał Pyclik z ZIKiT.

Namawia, by ewentualne wnioski, uwagi i zastrzeżenia przesyłać w formie pisemnej na adres: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-596 Kraków lub - w formie elektronicznej - [email protected] , z dopiskiem "Konsultacje społeczne".

Przebudowa może kosztować ok. 200 mln złotych. Prace nie rozpoczną się jednak wcześniej niż w 2016 roku.

malgorzata.stuch@dziennik.krakow.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski