Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alhambra 2000

Redakcja
Wszystkie wyroby hiszpańskiego koncernu samochodowego Seat poddane zostały ostatnio modernizacji. Najdłużej czekał w kolejce minivan o nazwie alhambra. Ale i o nim nie zapomniano.

Seat postanowił "odmłodzić" swojego minivana. Zabieg okazał się na czasie, bowiem alhambra liczy sobie już cztery lata.

 Alhambra pojawiła się na rynku przed czterema laty jako bliźniaczy pojazd dla volkswagena sharana oraz forda galaxy. Idea zakładała takie same nadwozia różniące się tylko przednią stylizacją. Pomysł przetrwał, bowiem "nowa" alhambra nie zmienia bryły nadwozia, ale tylko niektóre z jego elementów. Tak więc zabiegi modernizacyjne w zakresie stylistyki objęły: zmianę kształtu przedniego grilla (projektorowe, osłonięte gładkim szkłem reflektory, szerszy wlot powietrza, duży znak firmowy), zmianę kształtu tylnych lamp (są one teraz większe i stanowią dwa duże, zespolone punkty świetlne), zmianę kształtu pokrywy silnika oraz zderzaków.

 Rownież wnętrze alhambry doczekało się, kto wie, czy nie bardziej zaawansowanych niż karoseria modernizacji. W oczy rzuca się tutaj przede wszystkim zupełnie nowa tablica przyrządów z trzema schowkami oraz ciekłokrystalicznym wyświetlaczem systemu nawigacyjnego. Inna jest także tapicerka oraz większe możliwości aranżacji kokpitu (wszystkie fotele alhambry dają się łatwo przesuwać, składać, odchylać oraz obracać, a nawet w ogóle wymontowywać).
 Minivan Seata występuje w trzech wersjach wyposażeniowych. Podstawowa o nazwie stella obejmuje: dwie poduszki powietrzne, ABS oraz radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami. W wersjach droższych na seryjnym wyposażeniu znajdują się dodatkowo: dwie poduszki powietrzne (boczne), elektroniczna klimatyzacja oraz komputer pokładowy. Po uiszczeniu stosownych dopłat alhambra może zostać doposażona w: lodówkę, ksenonowe reflektory, instalację telefoniczną, system stabilizujący tor jazdy ESP oraz podgrzewane fotele. Droższe wersje alhambry, zgodnie z życzeniem klienta mogą otrzymać czterostopniową, autoamtyczną skrzynię biegów typu tiptronic, zaś już niedługo przewidywane jest wprowadzenie na rynek modelu z napędem na wszystkie cztery koła.
 Bogata oferta silnikowa związana jest z powstaniem zupełnie nowych lub gruntownym przekonstruowaniem istniejących już jednostek napędowych. I tak pod maską alhambry może znaleźć się jeden z pięciu silników (trzy benzynowe i dwa diesle). Spośród benzyniaków wymienić wypada motory o pojemności skokowej: 2.0 (moc 115 KM), 1.8 20 VT (moc 150 KM) oraz najmocniejszy, ale też najbardziej "paliwożerny" 2.8 V6 o mocy 204 KM. "Ropniaki" to 1.9-litrowy turbodiesel o mocy 90 lub 115 KM.
 Zmodernizowany seat alhambra oferuje cechy, które znane są z jego wersji poprzedniej: estetykę wykonania, funkcjonalność, klasyczną linię stylizacyjną. Auto ma pojawić się w polskich salonach sprzedaży na jesieni tego roku.

MH

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski