W zakresie stylistyki zmieniono tylko to, co zmodyfikować najłatwiej - kształty zderzaków i grilla. Standardowo samochód wyposażono w system Pre-Safe, który w 2002 roku pojawił się po raz pierwszy w klasie S. Układ ten wykrywa niebezpieczeństwo wypadku wcześniej przygotowując do niego pasy i poduszki powietrzne.
E-klasa posiada również układ NECK-PRO, który zapewnia lepsze podparcie głowy zagłówkami podczas uderzenia w tył samochodu, a także system inteligentnych świateł, które dopasowują swoją jasność do warunków na drodze.
Pojawiły się również nowe jednostki napędowe. Gama diesli rozpoczyna się modelem E200 CDI o mocy 136 KM, a więc większej o 14 KM i momencie 340 Nm. E220 dysponuje mocą 170 KM i momentem 400 Nm, a najmocniejszym dieslem pozostał E320 o mocy 224 KM i momencie 540 Nm. Silnik ten w USA będzie sprzedawany w wersji BLUETEC.
Najsłabszą wersją benzynową jest E200 Kompressor o mocy 184 KM i momencie 250 Nm. E500 jest napędzane nowym silnikiem V8, pochodzącym z S-klasy o mocy 387 KM, większej o 87 KM niż poprzednio. Maksymalny moment tej jednostki wynosi 530 Nm. Topową wersją jest zaś E63 AMG. Jej źródłem napędu jest jednostka V8 o mocy 514 KM i momencie 630 Nm. Zapewnia on przyspieszenie do 100 km/h w 4,5 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Wszystkie silniki wysokoprężne charakteryzują się zmniejszonym w stosunku do poprzedniej generacji zużyciem silnika.
Nowa klasa E została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie w Nowym Jorku. Do europejskich salonów trafi w czerwcu, kilka tygodni później będzie dostępna w Ameryce.
Klienci będą mogli w sumie wybierać spośród 29 wersji (16 sedanów i 13 kombi).
(D)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?