Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Anna i Rafał Kunaszykowie/ Eurokreator

ARKADIUSZ MACIEJOWSKI
Anna i Rafał Kunaszykowie FOT. ANNA KACZMARZ
Anna i Rafał Kunaszykowie FOT. ANNA KACZMARZ
BIZNES.- Wierzymy, że sukces nie jest kwestią przypadku, a dobrze przemyślanych i zaplanowanych działań, lecz inspiracje do jego osiągnięcia są wszędzie - mówią o sobie właściciele firmy Eurokreator.

Anna i Rafał Kunaszykowie FOT. ANNA KACZMARZ

Przedsiębiorca z sukcesem/Przedsiębiorstwo z sukcesem

Przyznają sami, że firma powstała z połączenia dwóch potencjałów. Anna Kunaszyk wiele lat zajmowała się m.in. dziennikarstwem i public relations, a jej mąż zarządzał projektami europejskimi. W końcu postanowili otworzyć własną działalność, której udało się zdobyć stabilną pozycję na rynku. Zajmują się m.in. doradzaniem innym firmom, zarówno w kwestii wizerunku, jak i rozwoju. Sami przyznają bowiem, że polskie, zarówno małe, jak i średnie przedsiębiorstwa, mają ogromny potencjał, ale często nie potrafią go wykorzystać. - Wchodzimy do firmy i identyfikujemy jej rzeczywiste potrzeby. Często jest tak, że ma ona przygotowany bardzo atrakcyjny nowy produkt, ale nie radzi sobie marketingowo, czyli z jego wypromowaniem. My doradzamy m.in., jak zrobić, aby się to udało - tłumaczy Anna Kunaszyk. - Regularnie wśród naszych klientów są bardzo dobre firmy, ale nie znają np. nowych narzędzi komunikacji itd. Gdy im to wskazujemy, otwierają się przed nimi nowe możliwości. Wspieramy ich także przy staraniu się o fundusze z Unii Europejskiej - dodaje współwłaścicielka Eurokreatora. I zaznacza, że za sukces uważają współpracę z klientem tylko wtedy, gdy w jego firmie naprawdę dochodzi do zmian, które podnoszą jej jakość. - Możemy jednak tylko doradzać, a wprowadzenie zmian zależy od woli właściciela - tłumaczy Rafał Kunaszyk.

Przedsiębiorcy podkreślają, że tworzą też specjalne programy nauczania, które stosowane są już w niektórych szkołach średnich. Ich zdaniem, dużym problemem jest to, że młodzi ludzie nie są uczeni przedsiębiorczości. - Już 16-latkowie powinni poznawać mechanizmy działania biznesu. Tego niestety brakuje w polskich szkołach. My prowadziliśmy takie kursy i byłam zaskoczona, jak świetne biznesplany potrafią stworzyć nastolatkowie. Trzeba im tylko przekazać podstawy - tłumaczą w Eurokreatorze.

Eurokreator prężnie rozwija swój Instytut Doskonalenia Nauczycieli, gdzie w porozumieniu ze światem edukacji wypracowuje ciekawe, innowacyjne koncepcje dla polskich szkół i nauczycieli. Rafał Kunaszyk podkreśla również, że mali i średni przedsiębiorcy dopiero otwierają się na współpracę z innymi firmami. - Doradzając danemu przedsiębiorcy, wyszukujemy mu partnerów biznesowych, bo z tym właśnie mają oni kłopoty, a dzięki temu mogą się rozwijać, poszerzać rynki zbytu, ale także czerpać z doświadczenia swoich nowych partnerów - podkreśla Rafał Kunaszyk.

Pracownicy Eurokreatora tworzyli też koncepcje dużych projektów, m.in. skansenu archeologicznego "Karpacka Troja" czy Centrum Dźwięku i Słowa w Niepołomicach. - Gminie Jerzmanowice pomagaliśmy np. w przygotowywaniu festiwalu archeologicznego. Obszar działań mamy więc szeroki, ale właśnie chodzi o to, aby działać na różnych płaszczyznach i czerpać korzyści z różnych źródeł. Pozwala to przetrwać cięższe czasy i to jest nasza rada dla innych firm - kwituje Rafał Kunaszyk.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski