Prototypowe auto miejskie (kto wie, może to wysoce koncepcyjna wizja następcy corsy w ofercie Opla lub pojazd, który w przyszłości ma konkurować ze smartem?) mierzy 3 metry długości, 1,65 m szerokości i 1,54 m wysokości. Napęd na przednie koła zapewnia mu ekonomiczny silnik wysokoprężny 1.3 CDTi wykorzystujący system bezpośredniego wtrysku typu common-rail.
Ponadto nowy TRIXX dysponuje łatwo demontowalnym przednim fotelem pasażera oraz wysuwaną do tyłu półką w części bagażowej, która ułatwia załadowanie do środka dużych przedmiotów. Na wysuniętej szufladzie można też przewozić brudne ładunki, których nie chcielibyśmy wsadzać do wnętrza samochodu.
Napęd samochodu stanowi turbodiesel 1.3 CDTI o mocy 51 kW (70 KM), stosowany również w corsie i agili.
TRIXX odzwierciedla naszą wizję innowacyjnego, ultrakompaktowego samochodu w klasie trzymetrowej, charakteryzującego się ekspresyjną stylizacją, który dzięki przemyślnej i bardzo praktycznej koncepcji wnętrza spełnia wymagania mobilności - mówi Martin Smith, dyrektor ds. projektów w Oplu. Właśnie dzięki możliwościom adaptacji kabiny oraz rzeczywiście niewielkim wymiarom zewnętrznym przednionapędowy TRIXX może być idealnym samochodem dla mieszkańców dużych miast. Mieści dwie osoby z bagażem albo trzy z dzieckiem - lub samego kierowcę. Fotel przedniego pasażera daje się złożyć, tworząc niezwykle obszerną przestrzeń ładunkową o pojemności 890 litrów (pomiar VDA). Jej długość wynosząca 1,53 metra (od ściany tylnej do deski rozdzielczej) pozwala nawet wozić w pełni złożony i wyposażony rower MTB - dodaje Smith. (J)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?