Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Apel o uspokojenie ruchu

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
archiwum
Jakie mają być ulice w centrum Krakowa? W naszym mieście trwa emocjonująca dyskusja na ten temat. Małopolski Okręg Polskiego Klubu Ekologicznego wystosował wczoraj apel do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego o przygotowanie koncepcji przebudowy ulic: Krakowskiej i Starowiślnej przeznaczonych wyłącznie dla tramwajów, ruchu pieszego, rowerów i ruchu dostawczego do sklepów w ograniczonym czasie.

Jakie mają być ulice w centrum Krakowa? W naszym mieście trwa emocjonująca dyskusja na ten temat. Małopolski Okręg Polskiego Klubu Ekologicznego wystosował wczoraj apel do prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego o przygotowanie koncepcji przebudowy ulic: Krakowskiej i Starowiślnej przeznaczonych wyłącznie dla tramwajów, ruchu pieszego, rowerów i ruchu dostawczego do sklepów w ograniczonym czasie.

We wczorajszej „Kronice Krakowskiej” pisaliśmy o spieraniu się rowerzystów i kierowców co do przyszłego wyglądu ul. Krakowskiej. Rowerzyści chcą, aby ta ulica była jednokierunkowa (z Podgórza w stronę Wawelu) z wydzielonym torowiskiem i drogą dla rowerów. Reprezentanci osób korzystających na co dzień z samochodów są stanowczo przeciw takim rozwiązaniom. Przestrzegają, że proponowane przez cyklistów ograniczenia i zamknięcie przejazdu na wprost z Krakowskiej w Stradomską (koncepcja przygotowana na zlecenie magistratu) doprowadzi do komunikacyjnego paraliżu w tej części Krakowa.

„Mieszkańcy miasta muszą zrozumieć, że są w Krakowie obszary, po których można jeździć samochodem i obszary, które do tego absolutnie się nie nadają. Do takich właśnie ulic zaliczają się Krakowska i Starowiślna. A władze Krakowa wreszcie muszą zrozumieć, że zaspokojenie ambicji entuzjastów motoryzacji to mnożenie problemów bałaganu komunikacyjnego, zagrożenia zdrowia i życia: spalinami, hałasem, smogiem zimowym i letnim fotochemicznym” - podkreślili ekolodzy w apelu do prezydenta, podpisanym przez prezesa PKE Okręg Małopolska Adama Markowskiego.

Przypomnieli, że minęło właśnie 30 lat od apelu PKE o kompleksowe uspokojenie ruchu w śródmieściu Krakowa i starej części Podgórza. Ekolodzy przekonują, że to części miasta, które nie nadają się do masowego ruchu samochodowego, bowiem auta blokują tam transport zbiorowy, szczególnie tramwaje, ale także ruch pieszy i rowerowy.

Zdaniem PKE przedstawiony do konsultacji projekt przebudowy ul. Krakowskiej, poza zlikwidowaniem tranzytu przez ul. Stradom, nie rozwiązuje konfliktów, jaki wywołują samochody, a tylko kopiuje rozwiązania z ulic Karmelickiej, Zwierzynieckiej, Długiej, Rakowickiej, na których samochody blokują tramwaje. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu do końca tego roku ma rozpatrzyć uwagi dotyczące przebudowy ul. Krakowskiej. Realizacja inwestycji jest planowana w 2018 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski