AS Roma wybrała podbijający świat system „szpiegowski” stworzony przez firmę z Krakowa

Zbigniew Bartuś
Zbigniew Bartuś
Grzegorz Błażewicz podczas Forum Przedsiębiorców Małopolski
Grzegorz Błażewicz podczas Forum Przedsiębiorców Małopolski Andrzej Banas / Polska Press
AS Roma, jeden z najbardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich na świecie, trzykrotny mistrz Włoch, wybrał w międzynarodowym przetargu system informatyczny SALESmanago, stworzony przez polską spółkę Benhauer, której główna siedziba mieści się w biurowcu przy Grzegórzeckiej w Krakowie. Przy pomocy krakowskiego rozwiązania, wykorzystującego sztuczną inteligencję do przetwarzania olbrzymich baz danych, a stosowanego już przez ponad 10 tys. firm na świecie, w tym sklepy internetowe, banki i biura podróży, Włosi chcą poprawić skuteczność swych działań marketingowych. Wcześniej po SalesManago sięgnęły inne kluby piłkarskie, m.in. Lech Poznań oraz mistrz Szwecji AIK Fotboll.

FLESZ - Skuteczny nie tylko na boisku. Wszystkie biznesy Lewego

Umowę podpisali: prezes AS Roma Francesco Calvo (wcześniej menedżer w FC Barcelona i Juventus Turyn) oraz założyciel i prezes krakowskiej spółki, Grzegorz Błażewicz, notabene bywalec konferencji i debat Forum Przedsiębiorców Małopolski Dziennika Polskiego.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi ze zwycięstwa w niezwykle konkurencyjnym globalnym przetargu. Cieszy nas również, że będziemy kontynuować silną reprezentację Polski w AS Roma rozpoczętą przez Zbigniewa Bońka w 1985 roku i utrzymywaną w kolejnych latach przez takich zawodników, jak Wojciech Szczęsny czy Łukasz Skorupski - mówi Grzegorz Błażewicz.

Jego założona w 2012 r. spółka zatrudnia już ponad 200 wysokiej klasy specjalistów od marketingu i IT. Ma biura i ponad tysiąc partnerów we wszystkich krajach europejskich, Azji i obu Amerykach. W ciągu ostatnich pięciu lat urosła o ponad… 3 tysiące procent. A wszystko za sprawą SALESmanago, jednego z najbardziej innowacyjnych na świecie systemów w dość świeżej branży - marketing automation. Ów nowatorski biznes opiera się na odpowiednim przetwarzaniu olbrzymich zasobów danych o potencjalnych klientach, by dopasować do ich potrzeb produkty i usługi oraz skutecznie dotrzeć z oferta do każdego zainteresowanego.

Rozwiązanie szybko stało się jest liderem w Polsce i jednym z liderów na świecie. Wśród klientów Błażewicza pojawili się tacy giganci, jak Orange, WWF, Yves Rocher, Timberland, Aviva, RWE, ToysR US… Błyskawicznie dołączali kolejni.

Unikatowy system krakowian wykorzystuje w czasie rzeczywistym stale napływające dane o zachowaniu ludzi w sieci (np. odwiedzone strony internetowe, przeglądane treści itp.) oraz dokonywanych przez nich transakcjach, co pomaga klientom – sklepom internetowym, biurom podróży, bankom czy klubom sportowym – poznać potrzeby konkretnego adresata usług dopasować doń przekaz reklamowy i marketingowy. Do takiego „szpiegowania” aktywności klientów wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji i samouczenia się maszyn.

Zespół Wisły Kraków to dziś mozaika narodowości z różnych stron świata. Postanowiliśmy sprawdzić, w jakich konkretnie miejscowościach urodzili się piłkarze "Białej Gwiazdy" i okazało się, że to bardzo interesująca podróż, nie tylko po Europie. Zobaczcie w galerii.

Gdzie urodzili się piłkarze Wisły Kraków? Od Truskolasów prz...

Grzegorz Błażewicz rozpoczął karierę dwie dekady temu w agencjach marketingowych w Nowym Jorku i Londynie. Potem był szefem marketingu Comarchu, prezesem serwisu Interia.pl (doprowadził do jego sprzedaży grupie Bauer Media). Od tego czasu działa na własny rachunek. Jego wspólnikiem, współzałożycielem Benhauera i szefem działu technologicznego (odpowiedzialnego za rozwiązania IT) jest Konrad Pawlus, który ma za sobą pracę w działach rozwoju czołowych firm globu, m.in. amerykańskiego Sabre, największego na świecie dostawcy oprogramowania. W Banhauerze kieruje grupą najwyższej klasy inżynierów i programistów.

SALESManago dostarcza 75 mln e-maili codziennie, prowadzi 1 bln profili klientów i monitoruje 13 bln zdarzeń miesięcznie. Krakowska spółka została sklasyfikowana na 26 miejscu wśród najszybciej rosnących firm w Europie w prestiżowym zestawieniu Financial Times Fast 1000.

- Ponad połowę zleceń mamy spoza Polski i konkurujemy w świecie z dwiema korporacjami amerykańskimi, w których przypadku zlecenia z zewnątrz, czyli spoza USA, stanowią 15 proc. To kto jest bardziej globalny? - pytał prowokacyjnie Grzegorz Błażewicz dwa lata temu podczas Międzynarodowego Kongresu MBA organizowanego przez krakowski Uniwersytet Ekonomiczny.

Jaka jest jego recepta na sukces? Po pierwsze: znalezienie, a właściwie stworzenie odpowiedniej niszy, czyli dziedziny, w której nikt lub prawie nikt dotąd nie działał. Następny krok to rozwijanie tej niszy. Ważnym czynnikiem sukcesu jest wiedza, motywacja i chęć pracy u znaczącej grupy pracowników. - W zamożnych krajach Zachodu ludziom nie zawsze się chce. W Polsce przeżywamy erę awansu społecznego i ekonomicznego, większość Polaków jest gotowych pracować ciężko na ów awans. Mają przy tym wiedzę i umiejętności, chcą się uczyć nowych rzeczy. W samych przedsiębiorcach tkwi z kolei silna motywacja podbijania świata, udowadniania mu (i sobie), że “Polak potrafi” – wyjaśnia prezes krakowskiej firmy.

I dodaje: - Nie możesz rosnąć dynamicznie poprzez proste powielanie i rozmnażanie tego, co robisz teraz. Musisz cały czas tworzyć coś nowego, testować, eksperymentować.

Wisła Kraków bez obcokrajowców w pierwszym składzie. Wcale n...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie