Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Auto przeznaczone do ciężkiej pracy

Janusz Michalczak
Amarok Ultimate ma fotele wykonane z wysokiej klasy alcantary
Amarok Ultimate ma fotele wykonane z wysokiej klasy alcantary Volkswagen
VW Amarok Ultimate. Duża moc i moment obrotowy na każdą okazję.

Już moc silnika tego samochodu - 180 KM - mówi sama za siebie. Na zdjęciu nie robi ono wrażenia tak dużego, jak w rzeczywistości, w czym zasługa zgrabnej sylwetki.

Inspirowane mocarnymi pickupami z USA
Nazwa Amarok kojarzy się w oczywisty sposób z samym kontynentem, górami oraz rock and rollem. W USA pickupy należą do najpopularniejszych aut użytkowych. Stanowią najczęstszy element pejzażu małych miasteczek i farm Zachodu. W popkulturze swą popularność zawdzięczają strażnikowi Teksasu, który jeździł Dodgem Ram 1500.

Sercem auta jest podwójnie doładowany silnik wysokoprężny o mocy 180 KM. 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego mówi samo za siebie. Cztery koła napędzane sa poprzez 8-biegową skrzynię automatyczną Tiptronic.

Najważniejszą cechą Amaroka Ultimate jest charakterystyczny wygląd przedniej części nadwozia. Zamontowane zostały w niej nowe, bi-ksenonowe reflektory oraz dodatkowe elementy chromowane. Volkswagen ten jest pierwszym pickupem w swojej klasie, dostępnym na życzenie z reflektorami bi-ksenonowymi i diodowymi światłami do jazdy w dzień. Reflektory lepiej oświetlają drogę. Nadają też, wraz z dwoma chromowanymi podwójnymi listwami na osłonie chłodnicy, zupełnie inny, bardziej luksusowy i nowoczesny wygląd przedniej części nadwozia.

Amarok ma komfortowe wnętrze. W kabinie zwraca uwagę tapicerka z alcantary w kolorze antracytowym oraz welurowe, trwałe dywaniki. Duża, podwójna kabina zapewnia bardzo wygodne miejsce pasażerom. Nabywcy mają do wyboru kilka kolorów lakieru - biały Candy, Natural Grey, srebrny Reflex, niebieski Starlight, brązowy Toffee i czarny Deep.

Auto charakteryzują bardzo dobre parametry, umożliwiające bezprobelmową jazdę w terenie. Konstrukcja podwozia opiera się na klasycznej ramie samonośnej z mostem napędowym tylnej osi. Tzw. kąt zejścia wynosi w przypadku tego auta 23,6 stopni, natarcia - 28 stopni, a rampowy - 23 stopnie. Amarok poradzi sobie bez większych problemów z brodem na rzece; wyższe zawieszenie umożliwia jazdę w wodzie o głębokości do 50 cm. Auto charakteryzuje spora ładowność - jest w stanie zabrać ponad 780 kg bagażu.

Czy jest to auto ekonomiczne? Jak na swoje wyjątkowe walory użytkowe na pewno tak. W trasie będzie to 7,3 l/100 km, a w cyklu mieszanym 8 l/100 km. W miejskich korkach zużycie paliwa może zwiększyć się do ponad 10 litrów na 100 kilometrów.

Amarok ultimate jest wyposażony seryjnie w system Parkpilot z kamerą cofania Rear Assist, elektrycznie składane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, autoalarm, ogrzewanie przednich foteli oraz system nawigacyjny RNS 315.

Najbardziej niezawodny w swojej klasie

Z tegorocznego raportu DEKRA wynika, że wszechstronny Amarok, który doskonale daje sobie radę w terenie i z codziennymi zadaniami, odznacza się również wysoką niezawodnością.

W kategorii niedużych samochodów dostawczych, w klasie aut o przebiegu do 50 000 km, pickup produkowany w fabryce samochodów użytkowych Volkswagena w Hanowerze uzyskał najwyższą notę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski