Banki BZ WBK i ING będą zwracać klientom pieniądze. Tak nakazał UOKiK

RedakcjaZaktualizowano 
pixabay
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał Bankowi Zachodniemu WBK oraz ING Bankowi Śląskiemu wypłacenie rekompensat swoim klientom. Dlaczego? Jak tłumaczy portal Bankier.pl: w obu przypadkach sprawa dotyczy opłat za konta i karty płatnicze.

O co chodzi? Jak informuje Bankier.pl, chodzi o formę informowania klientów o zmianie w taryfie opłat za prowadzenie konta, czy też posiadanie kart. Bank Zachodni WBK informował o tym za pośrednictwem bankowości internetowej albo przesyłając klientom do domy płyty CD ze szczegółowymi informacjami. Zdaniem UOKiK był to właśnie błąd, bo bank nie przedstawiał klientom podstawy prawnej oraz okoliczności towarzyszących wprowadzanym zmianom.

BZ WBK zwróci pieniądze. Jak i komu?
O rekompensatę od banku mogą ubiegać się te osoby, których produkty podrożały w okresie od 1 stycznia 2014 r. do 31 lipca 2016 r (nadal korzystają z tego produktu), a bank o zachodzących zmianach poinformował ich w niewłaściwy sposób.

O rekompensatę mogą ubiegać się także klienci, którzy zostali obciążeni prowizją za przewalutowanie transakcji kartowej wyższą niż 100 zł oraz klienci, którzy po wprowadzeniu podwyżek nie uzyskali obniżenia lub zwolnienia z innej opłaty lub prowizji lub nie uzyskali innej bezpłatnej usługi płatniczej.

O zwrot pieniędzy mogą ubiegać się posiadacze kart debetowych i kredytowych.

Jak informuje Bankier.pl, rekompensaty będą wypłacane najpóźniej do 12 stycznia przyszłego roku. Klienci korzystający ze starych kont przejętych jeszcze po Kredyt Banku - Ekstrakonto Profil Aktywny i Ekstrakonto Profil Ambitny – mogą odzyskać 108 zł lub połowę tej kwoty, jeśli byli uprawnieni do 50 proc. zniżki za prowadzenie rachunku. Natomiast posiadacze kart debetowych Visa i Maestro mogą wnosić o rekompensatę w wysokości 286,53 zł z tytułu wprowadzenia prowizji za przewalutowanie transakcji, natomiast posiadacze kart Mastercard – 379,40 zł

Komu odda pieniądze ING Bank Śląski?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że ING Bank Śląski niewłaściwie naliczał opłaty miesięczne za posiadanie karty debetowej.

Karta miała być darmowa, jeśli klient w każdym miesiącu wykona kartą transakcje na określaną kwotę. Problem pojawiał się wtedy, gdy do transakcji dochodziło pod koniec miesiąca, a bank zwyczajnie nie zdążył ich rozliczyć. W takich sytuacjach często niesłusznie pobierał pieniądze od swoich klientów.

Wideo

Materiał oryginalny: Banki BZ WBK i ING będą zwracać klientom pieniądze. Tak nakazał UOKiK - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Jeszcze za tego żubra niech się wezmą ,opłaty za wszystko jakąś mega lichwa,oczywiście dotyczy starszych umów

W
Woman_in_black

Pewnie bo bank ING jest bankiem CHARYTATYWNYM. Cóż za błędy nieczytania ze zrozumieniem trzeba płacić. W Tabeli Opłat i Prowizji wyraźnie było napisane, że transakcje muszą być rozliczone i zaksięgowane przed końcem okresu rozliczeniowego. Dodatkowo bank ING nie rozlicza transakcji z opóźnieniem bo zgodnie z Regulaminem dotyczącym Kart debetowych jest zawarta informacja o rozliczeniu transakcji wykonanych kartą do 11 dni kalendarzowych. Dużo zależy od terminala płatniczego tudzież właściciela bankomatu, kiedy prześle do banku ING informacje o rozliczeniu transakcji. Czasami jest to jeden dzień, dwa dni a czasami trzeba czekać tydzień! Tyle w temacie :) Pozdrawiam

H
Hiszpan

BZ WBK musiał jakoś zarobić na odprawę dla Morawieckiego.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3