Przebudowa ponad 3 km drogi przez Brzegi (trasa relacji Niepołomice - Kraków) będzie kosztować 9,731 mln zł. Umowa z wykonawcą prac (firmą DROG-BUD ze Spytkowic) jest już podpisana.
Robotnicy wejdą na plac budowy na początku lipca. Rozpoczną się prace geodezyjne i porządkowe. W tym czasie firma przygotuje też projekt organizacji ruchu na czas inwestycji. - Utrudnienia rozpoczną się w połowie lipca wraz z przebudową kanalizacji, sieci gazowej i innych instalacji teletechnicznych - powiedział nam Grzegorz Łętocha, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Wieliczce.
Powiatowy trakt w Brzegach będzie gruntownie modernizowany na odcinku od szkoły w Grabiu do mostu na Serafie na granicy Brzegów i Krakowa (rejon, gdzie odbyły się ŚDM 2016). Zakres prac zaplanowanych do lipca 2020 r. jest bardzo duży. Przewidziano m.in.: budowę chodników, wykonanie nowej podbudowy drogi oraz poszerzenie jezdni do 6 m, doświetlenie przejść dla pieszych.
Lipcowe utrudnienia na trakcie, którym przejeżdża ok. 10 tys. aut na dobę, to tylko przygrywka do późniejszych kłopotów. Podczas wykonywania nowej podbudowy drogi (na odcinku 2,5 km) planowane jest całkowite wyłączenie jej z ruchu. Na dłuższy czas, bo z zapowiedzi wynika, że przez najbliższy rok odnawiana droga będzie częściej zamknięta niż otwarta. W jakich terminach trzeba spodziewać się blokady ma być wiadomo w połowie lipca.
Inwestycja jest trudna również dlatego, że w powiecie wielickim, nie ma którędy wyznaczyć objazdu dla trasy przez Brzegi (dodatkowo zamknięta jest - do końca br. - część drogi powiatowej w Kokotowie, gdzie trwa przebudowa kolejowego wiaduktu). - Jedynym wyjściem jest skierowanie ruchu przede wszystkim do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej na drogę 94 oraz ulicę Igołomską. Tablice z propozycją takich objazdów pojawią się w Brzegach i Grabiu - podaje Grzegorz Łętocha.
Inwestycja w Brzegach będzie dofinansowana z Funduszu Dróg Samorządowych. Dotacja pokryje ok. 60 proc. kosztów prac, a pozostałe pieniądze wyłoży powiat wielicki. Rozpoczynające się prace będą kontynuacją renowacji tej trasy - na odcinku 1,5 km, w Grabiu i Podgrabiu - wykonanej w latach 2017-2018.
FLESZ - Którzy kierowcy są najbardziej niebezpieczni?
- Święto Soli w Wieliczce. Tysiące uczestników, moc atrakcji. Był nawet kameleon [ZDJĘCIA]
- Dawne Niepołomice. Takie było miasto w drugiej połowie XX wieku [ZDJĘCIA]
- Dni Niepołomic 2019. Setki atrakcji, tysiące widzów [FOTO]
- Dawna Wieliczka. Takie było miasto w latach 1974-1976 [ZDJĘCIA]
- W centrum Niepołomic powstanie ogromny park
- Zatrzymana chwila, czyli archiwalny portret Gdowa [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?