Będzie więcej parkingów

LK
Przejście pomiędzy ulicą Zborowskiego a przystankiem zniknie po remoncie Alei Fot. (LK)
Przejście pomiędzy ulicą Zborowskiego a przystankiem zniknie po remoncie Alei Fot. (LK)
W ramach prac, na które została podpisana umowa z wykonawcą, na Alejach 3 Maja pojawi się nowa nawierzchnia. Znaczących rewolucji w organizacji ruchu wprawdzie nie będzie, jednak niektóre z planowanych rozwiązań już budzą wątpliwości.

Przejście pomiędzy ulicą Zborowskiego a przystankiem zniknie po remoncie Alei Fot. (LK)

ZAKOPANE. Jakie zmiany czekają Aleje 3 Maja po remoncie w ramach projektu Góral-SKI?

Najbardziej znaczącą nowością zaplanowaną przez zakopiański magistrat jest likwidacja przejścia dla pieszych na wysokości ulicy Juliusza Zborowskiego. Mimo że - jak podkreślają miejscy urzędnicy - blisko położone są dwa inne przejścia przez Aleje, to jednak właśnie to przeznaczone do likwidacji jest najdogodniej położone. Korzystają z niego chętnie turyści idący z dolnych Krupówek ulicą Zborowskiego na przystanek busów na Alejach.

Również dla osób idących na busa od strony poczty jest ono wygodniejsze od dłuższej drogi wzdłuż ulicy Kościuszki, wymagającej w dodatku nieraz oczekiwania na światłach. Ponadto, już teraz zdarza się, że spieszący się na odjeżdżającego z przystanku busa turyści czy mieszkańcy Zakopanego przebiegają Aleje poniżej istniejącego przejścia, przez co dochodzi w tym miejscu co pewien czas do potrąceń pieszych. Aby wymusić subordynację przechodniów po remoncie w tej okolicy - od wyjazdu z parkingu na Łukaszówkach do wylotu Zborowskiego i wyżej, wzdłuż Alei, aż do ulicy Kościuszki zawiśnie ponad sto metrów łańcuchów.

- Nie może być przejść dla pieszych tak gęsto jak obecnie, to jest za mała odległość od innych pasów - broni przyjętych rozwiązań Bronisław Bublik, naczelnik Wydziału Rozwoju Lokalnego i Inwestycji zakopiańskiego Urzędu Miasta. - Piesi będą mogli przejść przez jezdnię 100 metrów "wyżej" na światłach czy dwieście metrów "niżej" w połowie Dolnej Równi Krupowej.

Jak dodaje naczelnik, to ostatnie przejście, na którym dochodziło do śmiertelnych wypadków, zostanie wyposażone w zwiększającą bezpieczeństwo wysepkę pomiędzy dwoma pasami ruchu. Bronisław Bublik zwraca też uwagę na inne okoliczności przemawiające za likwidacją istniejącego obecnie przejścia. - Po stronie Równi Krupowej w miejscu obecnego przejścia będzie już przystanek dla komunikacji publicznej, więc piesi wchodziliby na autobusy.

Ze złej wiadomości dla pieszych mogą cieszyć się kierowcy; po pierwsze, nie będą już więcej musieli zatrzymywać się raz za razem - przed przejściem i przed pobliskimi światłami, po drugie, razem z przejściem zniknie również znajdująca się na nim wysepka, która zmusza prowadzących auta do lawirowania - teraz już od Zborowskiego do Kościuszki prowadzić będą trzy pasy ruchu.

Inną nowością dobrą dla kierowców jest to, że dolna część Alei po stronie Równi Krupowej będzie poszerzona na prawie całej długości o dodatkowy pas. Będzie on wykorzystany na kilkudziesięciometrową zatokę przystankową - tak, by stojące busy nie blokowały już ruchu na Alejach - oraz na ponad dwieście metrów parkingu. (LK)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie