reklama

Bez sprawnej komunikacji nie ma biznesu

Zbigniew Bartuś
Andrzej Banas / Polska Press
Forum „Dziennika Polskiego”. Najważniejszym wyzwaniem jest dzisiaj dopracowanie strategii łączącej plany rozwoju infrastruktury transportowej z oczekiwaniami środowisk gospodarczych - mówili podczas VIII Forum Przedsiębiorców Małopolski liderzy organizacji pracodawców. Dziś kilka ich głosów na ten temat.

Marek Malec, Galicyjska Izba Gospodarcza: - Nie pozbędziemy się korków, jeśli nie przerzucimy części ruchu samochodowego na tory. Postulujemy stworzenie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie Kraków - Świątniki Górne - Siepraw - Myślenice. Już w 1911 roku Austriacy wykonali plany, kolejne powstały przed II wojną. Dzięki dzisiejszej technologii wybudowanie 25 km trasy nie powinno sprawić problemów, a będzie impulsem do rozwoju okolicznych gmin. Impulsem, jakiego na naszym terenie dotychczas nie było.

Marek Piwowarczyk, Business Centre Club: - Rządowa strategia przewiduje rozwój kolei i transportu publicznego oraz dokończenie sieci dróg ekspresowych i autostrad. Zwraca też uwagę słaby stan infrastruktury na terenach wiejskich, przez co przedsiębiorczość nie może się tam rozwijać. Na inwestycje mamy ogromne środki unijne i budżetowe. Musimy je skutecznie wykorzystać, bo później będą one znacznie mniejsze. A budując infrastrukturę tworzymy sobie warunki rozwoju na przyszłość.

Janusz Strzeboński, Małopolskie Porozumienie Organizacji Gospodarczych: - Rządowy program Mieszkanie Plus rozbudza wiele nadziei. Budowa tanich mieszkań pod wynajem to krok w dobrym kierunku. Sądzę jednak, że Polacy będą skłonni korzystać z opcji dochodzenia do uzyskania prawa własności. Będzie to traktowane jak kredyt, a nie najem. Ważne jest, by wokół nowych bloków powstała infrastruktura: parkingi, żłobki, przedszkola, szkoły, ośrodki zdrowia. Rząd musi tu współpracować z samorządami.

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie: Tramwaje

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

B
Burmistrz Nowej Huty

miasto ktore nie chce budowac metra jest obszarem bez perspektyw dla biznesu-trudno sobie przeciez wyobrazic ze inwestorzy beda ciagle stali w korkach albo jezdzili wyretuszowanymi wrakami z wiedenskiej lamusowni E1 oraz c3.Na potrzebe budowy bezkolizyjnego srodka transportu w Krakowie zwraca uwage sama KE przyznajac srodki na studium wykonalnosci metra-nowo wybrany prezydent miasta musi zatem powaznie podejsc do sprawy likwidacji miejskiego paralizu komunikacyjnego

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3