Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Biletomaty KKM sprawiają kłopoty pasażerom

Justyna Luty, Sabina Obajtek
Automaty przeważnie nie przyjmują pieniędzy lub się zawieszają
Automaty przeważnie nie przyjmują pieniędzy lub się zawieszają Andrzej Banaś
Komunikacja. Automaty Krakowskiej Karty Miejskiej irytują użytkowników. Mieszkańcy Krakowa skarżą się na ich nieprawidłowe funkcjonowanie. Co zrobić w przypadku awarii?

- Chciałam przedłużyć bilet miesięczny w automacie przy Bagateli. Kilka razy próbowałam włożyć banknot, lecz cały czas mi go wyrzucało - żali się krakowska studentka Izabela Strzop. - Udałam się do kolejnego znajdującego się po drugiej stronie ulicy - dodaje.

Niestety, tam wystąpił podobny błąd, dlatego była zmuszona udać się do punktu sprzedaży biletów, gdzie musiała czekać w długiej kolejce.

Takich osób jak pani Izabela jest więcej. Wczoraj w okolicach ronda Grzegórzeckiego zaobserwowaliśmy, że w ciągu niecałych 10 minut automat zawiódł aż 3 razy. Pierwszą ofiarą była Anna Cielecka, która do tej pory unikała doładowywania biletu w automatach.

- Zraziłam się już przy kupnie biletów jednoprzejazdowych, kiedy maszyna nie chciała przyjąć drobnych, dlatego wcześniej wolałam kupować bilety semestralne od razu w punkcie sprzedaży, mimo długiego czasu oczekiwania.
Wczoraj jednak sytuacja zmusiła ją do skorzystania z automatu. Nie udało jej się dokonać zakupu, gdyż jej karta nie została odczytana.

Po odejściu zdenerwowanej kobiety z wadliwym urządzeniem zmagał się również Rafał Szot. Nie zirytowało go to, ponieważ - jak wyjaśnia - bilet można również kupić w automatach znajdujących się bezpośrednio w tramwajach i autobusach.

Sęk w tym, że i one coraz częściej sprawiają kłopoty podróżującym, szczególnie te z obsługą kart płatniczych. Z nową technologią nie radzą sobie głównie osoby starsze.

Co na to MPK? Rzecznik prasowy Marek Gancarczyk tak komentuje tę sprawę: -W przypadku otrzymania informacji o jakiejś awarii automatu staramy się od razu ją naprawić, a jeśli maszyna zatrzyma pieniądze, to nie ma problemu z ich odzyskaniem. Rzecznik podkreśla, że na każdym automacie znajduje się numer infolinii: 19150, pod który można zgłaszać wszystkie problemy.

- Nie mamy zgłoszeń od pasażerów dotyczących problemów z przedłużeniem biletów okresowych - dodaje.
Na większości krakowskich przystanków znajdują się automaty KKM. Mimo to wiele osób nadal decyduje się na tradycyjny zakup biletów w punktach sprzedaży, co wiąże się z odstaniem swojego w długiej kolejce. Dlatego warto zgłaszać każdą awarię i tym samym usprawnić działanie miejskiego systemu biletowego. Dzięki temu w łatwy sposób możemy także zaoszczędzić swój czas.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski