- Chciałam przedłużyć bilet miesięczny w automacie przy Bagateli. Kilka razy próbowałam włożyć banknot, lecz cały czas mi go wyrzucało - żali się krakowska studentka Izabela Strzop. - Udałam się do kolejnego znajdującego się po drugiej stronie ulicy - dodaje.
Niestety, tam wystąpił podobny błąd, dlatego była zmuszona udać się do punktu sprzedaży biletów, gdzie musiała czekać w długiej kolejce.
Takich osób jak pani Izabela jest więcej. Wczoraj w okolicach ronda Grzegórzeckiego zaobserwowaliśmy, że w ciągu niecałych 10 minut automat zawiódł aż 3 razy. Pierwszą ofiarą była Anna Cielecka, która do tej pory unikała doładowywania biletu w automatach.
- Zraziłam się już przy kupnie biletów jednoprzejazdowych, kiedy maszyna nie chciała przyjąć drobnych, dlatego wcześniej wolałam kupować bilety semestralne od razu w punkcie sprzedaży, mimo długiego czasu oczekiwania.
Wczoraj jednak sytuacja zmusiła ją do skorzystania z automatu. Nie udało jej się dokonać zakupu, gdyż jej karta nie została odczytana.
Po odejściu zdenerwowanej kobiety z wadliwym urządzeniem zmagał się również Rafał Szot. Nie zirytowało go to, ponieważ - jak wyjaśnia - bilet można również kupić w automatach znajdujących się bezpośrednio w tramwajach i autobusach.
Sęk w tym, że i one coraz częściej sprawiają kłopoty podróżującym, szczególnie te z obsługą kart płatniczych. Z nową technologią nie radzą sobie głównie osoby starsze.
Co na to MPK? Rzecznik prasowy Marek Gancarczyk tak komentuje tę sprawę: -W przypadku otrzymania informacji o jakiejś awarii automatu staramy się od razu ją naprawić, a jeśli maszyna zatrzyma pieniądze, to nie ma problemu z ich odzyskaniem. Rzecznik podkreśla, że na każdym automacie znajduje się numer infolinii: 19150, pod który można zgłaszać wszystkie problemy.
- Nie mamy zgłoszeń od pasażerów dotyczących problemów z przedłużeniem biletów okresowych - dodaje.
Na większości krakowskich przystanków znajdują się automaty KKM. Mimo to wiele osób nadal decyduje się na tradycyjny zakup biletów w punktach sprzedaży, co wiąże się z odstaniem swojego w długiej kolejce. Dlatego warto zgłaszać każdą awarię i tym samym usprawnić działanie miejskiego systemu biletowego. Dzięki temu w łatwy sposób możemy także zaoszczędzić swój czas.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?