Adam Sosnowiec, prezes PSS Społem w Bochni Fot. Przemysław Konieczny
BOCHNIA. Aktualna strategia działania Społem PSS: konkurencji nie trzeba się bać, tylko ją wyprzedzać
Prezes, który niejedno równie prestiżowe wyróżnienie już odebrał, tym razem zaskoczony był nominacją, gdyż rekomendację wystosowały władze miasta, a jest w Bochni wydarzenie bez precedensu. Kapituła nagrody nie ograniczyła się do przeanalizowania przedstawionych jej informacji dotyczących spółdzielni i jej dokonań rynkowych. Na miejscu zebrano także opinie klientów i mieszkańców, odwiedzono wybrane placówki handlowe, a nawet dokonano organoleptycznych ocen produktów.
Ocena była jednoznaczna: Bardzo dobra jakość produktów własnych. Wysoka jakość obsługi w handlu, estetyka obiektów, ceny dostosowane do lokalnych realiów, widoczna troska o sukces rynkowy, dobre opinie o firmie ze strony klientów (pochwały za promocje). Duży plus za społemowską gastronomię a zwłaszcza za bar mleczny i za profesjonalną stronę internetową.
Przy klasyfikacji wzięta została pod uwagę także skuteczność wchodzenia z nowymi produktami na rynek, umiejętność prowadzenia negocjacji handlowych, terminowość w kontaktach biznesowych, sposób promocji, tworzenie wizerunku firmy przyjaznego konsumentowi i użytkownikowi oraz dobra współpraca z władzami samorządowymi.
100 procent obrotów
Dla prezesa Adama Sosnowca najważniejsze jest jednak to, iż rację miał prof. Witold Orłowski, który oceniając już wcześniej bocheńską spółdzielnię powiedział, że należy ona do nielicznych polskich firm mogących na swym rynku z powodzeniem konkurować z sieciami europejskich super- i hipermarketów.
Miniony rok potwierdził tę diagnozę. Mimo, iż w tym czasie powstały kolejne dwa sklepy wielkopowierzchniowe, to Społem PSS osiąga obecnie 100 procent ubiegłorocznych obrotów! Natomiast dokładne analizy ilości klientów robiących przedświąteczne zakupy wykazują ich wzrost. Dane z dnia wczorajszego wskazują, że dotychczas w grudniu społemowskie sklepy odwiedziło o 6 procent klientów więcej niż w tym samym okresie 2010 roku.
Mieczysław Zastawa - przewodniczący Rady Nadzorczej "Społem" PSS w Bochni, za źródło tego sukcesu uważa innowacyjność zarządu, jego odwagę w szukaniu nowych rozwiązań, a przede wszystkim konsekwencję w ich wdrażaniu. Efektem są nie tylko odpowiadające światowym standardom warunki prowadzenia handlu, lecz także dobra marka własnych produktów spożywczych - wędlin, pieczywa i wyrobów cukierniczych oraz uznanie, jakim cieszy się w mieście społemowska gastronomia.
Silne korzenie
Firma, która powstała w 1919 roku z inicjatywy lokalnych społeczników dziś prowadzi działalność handlową w 8 nowoczesnych sklepach, dwa zakłady produkcyjne: piekarsko-ciastkarski i masarski, restaurację "Jubilatka" i bar mleczny. Jest więc na terenie miasta znaczącym pracodawcą. Mimo silnej konkurencji zagranicznych sieci pozycja spółdzielni w bocheńskim handlu jest dość silna.
Duże znaczenie ma tu lojalność klientów ich przywiązanie do marki Społem. Takie produkty jak: chleb wiejski i pszennożytni, drożdżówka z serem, szynka chłopska oraz kiełbasa wiejska, cechuje duża dynamika sprzedaży.
Wyniki finansowe są, na tle sytuacji w polskim handlu, stosunkowo niezłe. Spółdzielnia zamierza rozwijać się. Niebawem powstaną kolejne placówki handlowe.
Przemysław Konieczny
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?