Bruk na rocznicę

PK
Miesiąc temu pisaliśmy: "Nawiązanie współpracy między bocheńskim Starostwem a Zakładem Linii Kolejowych w Krakowie pozwoli już wkrótce poddać perony dworca w Bochni renowacji. Do urzędu dotarło już pismo sygnowane przez dyrektora ZLK Andrzeja Reichela, w którym zawarto zobowiązanie wyremontowania eksploatowanej części peronu 1 wraz z wiatami na peronie, przejścia dla pieszych pod torami oraz zadaszenia nad zejściami do przejścia." Wczoraj starosta Ludwik Węgrzyn mógł, stojąc już na nowym bruku peronu, wręczyć A. Reichelowi oficjalne podziękowanie za wykonane prace.

BOCHNIA. Podróżnym łatwiej

   L. Węgrzyn powiedział, że dzięki tej inwestycji będzie możliwe zrealizowanie w pełni uroczystych obchodów 150. rocznicy przybycia do miasta pierwszego pociągu. Dodał także, iż dzięki tej renowacji kompleks dworca kolejowego w Bochni stał się jednym z najładniejszych na całej linii kolejowej Wrocław - Medyka. Nie jest to także bez znaczenia dla podróżnych z odległych stron odwiedzających powiat, którzy wychodząc z pociągu mogą od razu zobaczyć ładną i zadbaną stację, będącą pierwszą pozytywną wizytówką Bochni. - W tych stwierdzeniach jest nieco okolicznościowej przesady, gdyż otoczenie samego budynku dworca wymaga jeszcze uporządkowania, a połamane płyty chodnikowe i dziurawe dywaniki asfaltowe mogą być przyczyną upadków osób spieszących się na pociąg, lecz pierwszy krok został zrobiony. Zastępca burmistrza Bochni, Stanisław Bukowiec uzyskał natomiast od dyrektora Reichela akceptację rozpoczęcia starań o przeniesienie dworca PKS na zbędne kolei tereny po przeciwnej stronie parkingu krytej pływalni.
   Remont kosztował 200 tys. zł. Za te pieniądze ułożono około 200 m bieżących bruku na części eksploatowanej peronu nr 1, odnowiono wiaty peronowe i zadaszenia nad zejściami do przejścia podziemnego, które także odświeżono (malowanie, usunięcie części graffiti, wymianę oświetlenia, udrożnienie odwodnienia) i wymalowano wiaty na peronie nr 2.
   Rocznica, która przyspieszyła te prace wypada 15 października, gdyż właśnie w tym dniu 1855 r. przybył do Bochni pierwszy pociąg odbywający próbny kurs na trasie Kraków - Dębica. Miasto uzyskało wówczas bezpośrednie połączenie kolejowe z Krakowem, Wiedniem i Dębicą, a wkrótce można było podróżować drogą żelazną arcyksięcia Karola Ludwika aż do Lwowa. Dla Bochni znalezienie się na tak ważnym szlaku kolejowym oznaczało silny bodziec rozwojowy, który skwapliwie wykorzystano. Obecne władze miasta i powiatu, świętując tamto wydarzenie, czynią przygotowania, by równie owocnie "skonsumować" kolejną szansę, jaką stanie się zjazd powstającej na obrzeżach miasta autostrady. (PK)

Rekord upadłości w 2021 roku

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie