Nabiera tempa najważniejsza inwestycja drogowa w Małopolsce. Między Lubniem a Rabką powstaje nowy, blisko 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7, który odciąży wiecznie zakorkowaną zakopiankę. I pozwoli nam szybciej dojechać pod Tatry.
Głównym elementem trasy jest ponaddwukilometrowy tunel między miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała.
- Zabezpieczyliśmy już podłoże, przebudowaliśmy sieci telekomunikacyjne i inne, a najważniejsze - wykopaliśmy ogromną dziurę, w której będzie się zaczynał tunel. Jego drążenie od strony północnej, czyli od Krakowa, głównie metodą górniczą, zaczniemy za dwa tygodnie - zapowiada Felice Schiavone, kierownik działu technicznego włoskiej firmy Astaldi.
Tunel powinien być gotowy w 2020 r. Dwa lata wcześniej, w lecie 2018 r., kierowcy pojechać mają pozostałymi fragmentami nowo budowanej ekspresówki (po dwa pasy w każdym kierunku), czyli odcinkami Lubień - Naprawa i Naprawa - Skomielna Biała. Mniej więcej w połowie tego ostatniego powstanie najdłuższa w Małopolsce, mierząca blisko kilometr estakada.
- W najwyższym punkcie będzie miała ponad 40 metrów. Kierowcy zobaczą piękny widok - obiecuje Marcin Kołodziejczyk, dyrektor kontraktu z firmy Salini Impregilo, odpowiadającej za tę część prac. Zanim jednak odczujemy nową jakość na trasie do Zakopanego, musimy się przygotować na dodatkowe utrudnienia. W najbliższych miesiącach na niektórych odcinkach drogi wprowadzany zostanie ruch wahadłowy.
Łączny koszt całej inwestycji to ponad 2 mld zł.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?