Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie robi ogromne wrażenie...

Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie robi ogromne wrażenie [ZDJĘCIA Z DRONA]

Zdjęcie autora materiału
Piotr Ogórek

, Piotr Tymczak

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie robi ogromne wrażenie
1/25
przejdź do galerii

Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie robi ogromne wrażenie ©Joanna Urbaniec

Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. W kolejnym etapie prace rozpoczęły się w rejonie ulicy Zakopiańskiej, gdzie pojawiło się zwężenie. Zobaczcie, jak budowa miliardowej inwestycji wygląda z góry.
W miejscu gdzie obecnie przepływa Wilga pod ul. Zakopiańską ma być poprowadzona Trasa Łagiewnicka. Koryto rzeki trzeba więc przenieść o ok. 50 metrów. W tym celu fragmentami będzie wyłączany ruch na ul. Zakopiańskiej, by wybudować nowy obiekt mostowy dla przyszłego koryta rzeki. W związku z tym do końca inwestycji (do 2020 r.) na ok. 700-metrowym odcinku ul. Zakopiańskiej ruch tramwajowy ma być prowadzony po jednym torze - gdy jeden tramwaj będzie przejeżdżał w jedną stronę, a inny w drugą, to nie będą mogły się minąć, tylko jeden będzie musiał poczekać na czerwonym świetle.

Zobacz galerię

W związku z przesunięciem Wilgi i budową nowego mostu nad jej nowym korytem, w kolejnych etapach inwestycji będzie się też zmieniać organizacja ruchu samochodowego na ul. Zakopiańskiej - w pewnym okresie ma być tylko przejazd po jednym pasie w obu kierunkach.

Budowa Trasy Łagiewnickiej (od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej) to realizacja 3,5 km drogi, 2,3 km linii tramwajowej, 5 tuneli o łącznej długości 2,1 km. To także nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki, drogi dla rowerów.

W ramach inwestycji powstanie linia tramwajowa, która ma przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu z Kurdwanowa nie trzeba będzie już jeździć na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Zapewni ona też bezpośredni dojazd do świątyń.

Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona we wspomnianym, budowanym tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek.

Trasa Łagiewnicka ma zostać wybudowana do końca 2020 r. za 802 mln zł. Koszt inwestycji, wraz z zacięgniętymi kredytami, wyniesie grubo ponad milard złotych.

Później planowana jest budowa kolejnych tras III obwodnicy: Pychowickiej i Zwierzynieckiej.



KONIECZNIE SPRAWDŹ:



FLESZ: Koniec z plastikiem - za 3 lata będzie nielegalny

Komentarze (19)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ZDJĘCIOWA TRAGEDIA

fotograf (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Beznadziejne zdjęcia!!!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
jaki kraj takie wrażenie

lulu (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3

Wrażenie to robi 50 kilometrowy, czteropasmowy most w dwuch kierunkach wybudowany w 13 lat w Chinach a nie jakieś tam wykopki pod Krakowem albo Zakopanem...

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Dupanieoperator

Mariusz (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Co to za matoł robił te zdjęcia? Wszystkie niemalże z tego samego miejsca i praktycznie na wszystkich to samo. Ten dron to tylko góra - dól umie latać?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
byly miistrant

obserwe (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

Ale sie bedzie sie Bozia cieszyl oj bedzie , ludzie nie maja znaczenia dewody i dewodki beda mordy darly kolo-wtych murach az ; im bedzie pluca widac ! Co za kutas wymyslil ta droge -he?

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Trasa Ł.

Krak (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6

Następny pomnik pana prezydenta. A nie zastanowicie się szanowni włodarze , jak to jest , że nie udało się zbudować tunelu pod Wzg. Świat. Bronisławy przez tyle lat natomiast tak łatwo buduje się...rozwiń całość

Następny pomnik pana prezydenta. A nie zastanowicie się szanowni włodarze , jak to jest , że nie udało się zbudować tunelu pod Wzg. Świat. Bronisławy przez tyle lat natomiast tak łatwo buduje się tunele i przesuwa rzeki ,aby zrobić efektowny dojazd do sanktuariów ? Jednak Kraków powinien przestać wybierać profesorów na prezydentów ponieważ każdy z nich działa bez głowy . Ciekawe jak będzie wyglądać trasa jeżeli nie będzie można wybudować tunelu pod jednostka wojskową . Następnie pan prezydent zaplanuje następny most na Wiśle , oczywiście most do nikąd tak jak poprzedni profesor. Co do trasy Łagiewnickiej to jest to ,że na tym odcinku ruch będzie niewielki i budowa jej mija się z celem ponieważ aktualnie ul. Witosa przejeżdżało się bez żadnych problemów . Szanowni włodarze wydają pieniądze zamiast skanalizować okolice. Ale cóż pomniki są ważniejsze .zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
A pozwoleństwo na tego drona było?

Bo nie wszędzie se latać wolno... (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

a tak w ogóle to latać to by se każden jeden chciał, tylko robić nima komu.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Poziom 3 klasy szkoly podstawowej

albo jeszcze gorzej (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

W związku z tym do końca inwestycji (do 2020 r.) na ok. 700-metrowym odcinku ul. Zakopiańskiej ruch tramwajowy ma być prowadzony po jednym torze - gdy jeden tramwaj będzie przejeżdżał w jedną...rozwiń całość

W związku z tym do końca inwestycji (do 2020 r.) na ok. 700-metrowym odcinku ul. Zakopiańskiej ruch tramwajowy ma być prowadzony po jednym torze - gdy jeden tramwaj będzie przejeżdżał w jedną stronę, a inny w drugą, to nie będą mogły się minąć, tylko jeden będzie musiał poczekać na czerwonym świetle.

Czytaj więcej: https://gazetakrakowska.pl/budowa-trasy-lagiewnickiej-w-krakowie-robi-ogromne-wrazenie-zdjecia-z-drona/ar/13663452zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Długa, piękna i prosta, trasa lazienkowska czy łagiewnicka?

Tomala 1979 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

Myślałem, że podobnie jak w całej Europie budowa autostrad przez miasto skończyła się w latach 60. A tym czasem w grodzie Kraka nie dość, że nie ma komunikacji miejskiej, nowoczesnych pieców w...rozwiń całość

Myślałem, że podobnie jak w całej Europie budowa autostrad przez miasto skończyła się w latach 60. A tym czasem w grodzie Kraka nie dość, że nie ma komunikacji miejskiej, nowoczesnych pieców w domach, to teraz jeszcze ludzi spalinami truć będą. zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nie ośmieszaj się

abaqus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Chłopie, ty chyba w życiu autostrady nie widziałeś! Minimalne odległości między węzłami na autostradzie są takie jak cała ta trasa, w ciągu której będą 4 o innych parametrach jak wielkości łuków,...rozwiń całość

Chłopie, ty chyba w życiu autostrady nie widziałeś! Minimalne odległości między węzłami na autostradzie są takie jak cała ta trasa, w ciągu której będą 4 o innych parametrach jak wielkości łuków, pochylenia niwelety, szerokości pasów ruchu, wyposażenie techniczne etc. etc. nawet nie będę wspominał.
To jest najzwyklejsza droga międzydzielnicowa, której Kraków po prostu dotychczas nie miał, bo taka Zawiła to się nadaje jako dróżka osiedlowa a nie do łączenia obszarów zamieszkanych przez dziesiątki tysięcy osób.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
taaaa

krakus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

No bo to jest koncepcja z podobnego okresu. Doczekała się realizacji po ~50 latach. Polskie, chore realia, które miały świadczyć, że nasz kraj był wielki (a nie był). Kasa zmarnowana (w tak wielkim...rozwiń całość

No bo to jest koncepcja z podobnego okresu. Doczekała się realizacji po ~50 latach. Polskie, chore realia, które miały świadczyć, że nasz kraj był wielki (a nie był). Kasa zmarnowana (w tak wielkim zakresie), szczególnie na część łagiewnicką... Kasę lepiej było przeznaczyć na jakiś szybki środek transportu miejskiego między dzielnicami...zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
wow

wow (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2

Polecam sprawdzić czym różni się autostrada od drogi w mieście

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Niedługo będą cuda

wojas (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Będą cuda więc ,będą wielkie rzesze pątników naganiane , do fabryki w której zostawią kasę. Czego się dla kasy nie robi, bo dla Boga już nie. Obłuda, buta, zakłamanie i chciwość oto dzisiejszy...rozwiń całość

Będą cuda więc ,będą wielkie rzesze pątników naganiane , do fabryki w której zostawią kasę. Czego się dla kasy nie robi, bo dla Boga już nie. Obłuda, buta, zakłamanie i chciwość oto dzisiejszy kościół.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
SKADAL!

baba (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

Najpierw należało wybudować zaprojektowaną 12 lat temu ul. 8 Pułku ułanów od Zawiłej do Grota Roweckiego bo Kobierzyńska jest zakorkowana cały dzień a innej ulicy nie ma! Bloki budują na potęgę ale...rozwiń całość

Najpierw należało wybudować zaprojektowaną 12 lat temu ul. 8 Pułku ułanów od Zawiłej do Grota Roweckiego bo Kobierzyńska jest zakorkowana cały dzień a innej ulicy nie ma! Bloki budują na potęgę ale ulic to już nie! Z Kurdwanowa jest dobre połączenie z innymi częściami miasta ale niech ktoś spróbuje dojechać z Torfowej /blokowisko przy obozowej na kilka tysięcy mieszkańców/ do Borku, na Czerwone maki, do Kurdwanowa itp.... ??? Pustynia komunikacyjna!zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

Egzamin gimnazjalny - trzeba się postarać

Egzamin gimnazjalny - trzeba się postarać

Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej

Pół roku za pół ceny! Świąteczna promocja prenumeraty cyfrowej

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

SPORTOWIEC MAŁOPOLSKI 2018 | Wybieramy najlepszych i najpopularniejszych sportowców

Od królowej przedmieścia do globalnego koncernu

Od królowej przedmieścia do globalnego koncernu