Budowa zakopianki. Budowniczy tunelu nie zaprzestali prac, wdrożyli zalecenia dotyczące koronawirusa

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Fot. GDDKiA w Krakowie
Między Naprawą a Skomielną Białą powstaje dwukomorowy tunel, który będzie odcinkiem nowej drogi ekspresowej S7. Buduje go włoska firma Astaldi. W związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa przesłała ona do GDDKiA listę działań, jakie podjęła już w lutym na budowie oraz swojej siedzibie, aby zminimalizować ryzyko zakażenia.

FLESZ - Koronawirus - kiedy będzie dostępna szczepionka

I tak, przestrzenie wspólne oraz sanitariaty wyposażono w płyny do dezynfekcji rąk, przekazano informacje o sposobach zachowania higieny osobistej, charakterystyce zagrożenia, numerach alarmowych oraz rekomendacji pozostania w domu w razie objawów grypowych, a w przypadku spełnienia warunków GIS, kontaktu z lokalną inspekcją sanitarną.

Wprowadzono dyżury polskich pracowników,aby w razie potrzeby mogli pomóc zagranicznym kolegom w kontakcie z tymi instytucjami.

Ponadto wprowadzono zakaz podróży służbowych z użyciem transportu zbiorowego, zawieszono wyjazdy do domów pracowników pochodzących z obszarów objętych epidemią, rekomendowano ograniczenia podróży oraz uczestniczenia w dużych skupiskach ludzi.

Jak informuje inwestor, wykonywane są zbrojenia i betonowanie obudowy stałej, nisze hydrantowe, sygnalizacyjno-alarmowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy tunelami, z zastosowaniem środków ostrożności związanych z epidemią koronawirusa.

Na tę trasę kierowcy czekają od lat. Integralną częścią ekspresowej zakopianki ma być tunel pod górą Luboń. Dwukomorowa konstrukcja ma mieć docelowo ponad 2 kilometry długości.

Budowa tunelu zakopianki - fakty, liczby, ciekawostki

W prawej, wydrążonej już na wylot nitce tunelu wykonywane są kolejne segmenty obudowy stałej, zarówno spągu, na którym powstanie droga, jak i kaloty czyli boków i sufitu. Są to prace zbrojarskie i betonowanie. Wydrążono 1709 m nitki lewej. Tutaj prowadzone są prace przy obudowie tymczasowej, ale także i stałej. W niszach hydrantowych i sygnalizacyjno alarmowych już wydrążonych także prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie obudowy. W każdej z nitek tunelu znajduje się 12 nisz hydrantowych oraz 12 nisz sygnalizacyjno-alarmowych. Wydrążono już przejazd awaryjny pomiędzy dwoma nitkami tunelu pod górą Lubień Mały.

Wykonane zostanie 10 przejść ewakuacyjnych natomiast w centralnej części tunelu, w rejonie zatok postojowych zlokalizowany jest 1 przejazd awaryjny. Przejazd ten umożliwi ewakuację pojazdów z jednej nitki do drugiej w przypadku zaistnienie takiej potrzeby.

Koronawirus: aktualizowany raport

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Dziennika Polskiego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie