Budowa zakopianki. Budowniczy tunelu nie zaprzestali prac, wdrożyli zalecenia dotyczące koronawirusa

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Fot. GDDKiA w Krakowie
Udostępnij:
Między Naprawą a Skomielną Białą powstaje dwukomorowy tunel, który będzie odcinkiem nowej drogi ekspresowej S7. Buduje go włoska firma Astaldi. W związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa przesłała ona do GDDKiA listę działań, jakie podjęła już w lutym na budowie oraz swojej siedzibie, aby zminimalizować ryzyko zakażenia.

FLESZ - Koronawirus - kiedy będzie dostępna szczepionka

I tak, przestrzenie wspólne oraz sanitariaty wyposażono w płyny do dezynfekcji rąk, przekazano informacje o sposobach zachowania higieny osobistej, charakterystyce zagrożenia, numerach alarmowych oraz rekomendacji pozostania w domu w razie objawów grypowych, a w przypadku spełnienia warunków GIS, kontaktu z lokalną inspekcją sanitarną.

Wprowadzono dyżury polskich pracowników,aby w razie potrzeby mogli pomóc zagranicznym kolegom w kontakcie z tymi instytucjami.

Ponadto wprowadzono zakaz podróży służbowych z użyciem transportu zbiorowego, zawieszono wyjazdy do domów pracowników pochodzących z obszarów objętych epidemią, rekomendowano ograniczenia podróży oraz uczestniczenia w dużych skupiskach ludzi.

Jak informuje inwestor, wykonywane są zbrojenia i betonowanie obudowy stałej, nisze hydrantowe, sygnalizacyjno-alarmowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy tunelami, z zastosowaniem środków ostrożności związanych z epidemią koronawirusa.

Na tę trasę kierowcy czekają od lat. Integralną częścią ekspresowej zakopianki ma być tunel pod górą Luboń. Dwukomorowa konstrukcja ma mieć docelowo ponad 2 kilometry długości.

Budowa tunelu zakopianki - fakty, liczby, ciekawostki

W prawej, wydrążonej już na wylot nitce tunelu wykonywane są kolejne segmenty obudowy stałej, zarówno spągu, na którym powstanie droga, jak i kaloty czyli boków i sufitu. Są to prace zbrojarskie i betonowanie. Wydrążono 1709 m nitki lewej. Tutaj prowadzone są prace przy obudowie tymczasowej, ale także i stałej. W niszach hydrantowych i sygnalizacyjno alarmowych już wydrążonych także prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie obudowy. W każdej z nitek tunelu znajduje się 12 nisz hydrantowych oraz 12 nisz sygnalizacyjno-alarmowych. Wydrążono już przejazd awaryjny pomiędzy dwoma nitkami tunelu pod górą Lubień Mały.

Wykonane zostanie 10 przejść ewakuacyjnych natomiast w centralnej części tunelu, w rejonie zatok postojowych zlokalizowany jest 1 przejazd awaryjny. Przejazd ten umożliwi ewakuację pojazdów z jednej nitki do drugiej w przypadku zaistnienie takiej potrzeby.

Koronawirus: aktualizowany raport

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Dziennika Polskiego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie