Zastępca komendanta powiatowego małopolskiej policji insp. Jacek Fabisiak nie ukrywa satysfakcji. - To jest dla nas wielka sprawa. To pierwsza od sześciu lat budowa nowej komendy w Małopolsce. Na początku tego roku, w ramach programu standaryzacji komend, szansę taką otrzymało pięciu komendantów powiatowych. Miechów jako pierwszy wykorzystał tę okazję - powiedział wczoraj podczas uroczystości symbolicznego wbicia pierwszej łopaty pod obiekt.
Część Miechowa poprawi swój wizerunek
Faktyczne prace przy realizacji inwestycji rozpoczęły się już jakiś czas temu na przylegającej do dotychczasowej komendy działce, którą przekazało na ten cel miechowskie Starostwo Powiatowe. Generalny wykonawca, Zakład Usługowo-Produkcyjno-Handlowy Grand Andrzeja Grygiela z Jasiennej zaczął od niwelacji ternu i innych prac ziemnych.
Uczestnicy wczorajszego spotkania mogli się zatem poruszać po gruncie wstępnie przygotowanym. - Myślę, że dzięki temu kolejny fragment Miechowa zmieni swój wizerunek. Poza tym poprawią się warunki, w jakich przyjmowani są interesanci i warunki pracy samych policjantów - uważa starosta miechowski Marian Gamrat.
Na tę ostatnią kwestię zwraca szczególną uwagę również komendant miechowskich policjantów mł. insp. Bogusław Słupczyński. Jego zdaniem budowa nowej siedziby dla policji była koniecznością.
- Warunki w naszej dotychczasowej komendzie są ciężkie, a przecież poza pracą w terenie wielu funkcjonariuszy, jak choćby dochodzeniowcy, wykroczeniowcy, pracownicy cywilni, swoje czynności wykonuje na miejscu. Tymczasem nie mamy tutaj pomieszczeń socjalnych, szatni, sali odpraw i wielu innych potrzebnych pomieszczeń, które znajdą się w nowym budynku - mówi.
Dodaje, że do tej pory policjanci byli zmuszeni w niektórych przypadkach wynajmować pomieszczenia choćby od miejscowych strażaków. W październiku przyszłego roku te problemy mają być już przeszłością.
Stara komenda będzie zburzona
Koszt inwestycji wyniesie około 12 milionów złotych. Większość z tej kwoty będzie pochodziła z budżetu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Poza tym ćwierć miliona złotych zadeklarowały lokalne samorządy, którym komendant Słupczyński dziękował wczoraj za pomoc.
- To dzięki nim wszelkie sprawy związane z przygotowaniem inwestycji udało nam się załatwić tak szybko - mówi.
Po zakończeniu inwestycji obecna siedziba komendy powiatowej, zbudowana w 1973 roku, zostanie wyburzona. Na jej miejscu powstaną potrzebne parkingi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?