Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cabriocoupé

Redakcja
Wobec olbrzymiej popularności samochodów typu kabrio, decyzję o wypuszczeniu na rynek takiego pojazdu podjął Lexus. Oznaczone symbolem SC 430 auto jest, podobnie jak wszystkie inne wyroby Lexusa, pojazdem na wskroś luksusowym.

Propozycja Lexusa na lato

Karoseria

 Nad nadwoziem o wymiarach: 4515/1825/1350 mm, które w sposób udany łączy w sobie cechy klasycznego kabrio z klasycznym (po rozłożeniu dachu) coupé, pracowali wspólnie konstruktorzy z Europy i Japonii. Wysiłki stylistów zmierzały ku temu, aby współczesny design współgrał z obowiązującymi niegdyś w stylistyce kabrio kanonami. Nowoczesne elementy w wyglądzie SC 430 to przede wszystkim: nisko umieszczony grill, łagodnie wznosząca się linia maski oraz nietypowe rozmieszczenie scalonych z kierunkowskazami reflektorów. Tył lexusa SC 430 nawiązuje natomiast do klasyki stylistycznej kabrio, choć i tutaj znaleźć można kilka elementów o charakterze awangardowym.

Wnętrze

 Jak na samochód luksusowy przystało, projektanci lexusa SC 430 zrezygnowali z zastosowania tak często używanych do wystroju wnętrza mas plastycznych. Zastąpiły je materiały szlachetne, takie jak drewno czy skóra. Stylowo urządzony kokpit lexusa SC 430 jest nie tylko piękny, ale także bardzo funkcjonalny. Czytelne zegary analogowe, wysokiej klasy sprzęt audio, wyświetlacz cyfrowy, całość utrzymana w dwóch tonacjach kolorystycznych: klonu i orzecha.
 Również seryjne wyposażenie wnętrza nie pozostawia wiele do życzenia. Pasażerowie znajdą tutaj między innymi: wspaniały, działający zarówno przy otwartym, jak i przy zamknietym dachu system klimatyzacji, elektroniczne ustawienie foteli i kolumny kierownicy, ogrzewanie siedzeń i wiele innych uprzyjemniających podróż patentów.

Silnik

 Wyprodukowana przez silnik lexusa SC 430 moc przenoszona jest za pomocą pięciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów na tylne koła samochodu. Pod maską kabrioletu zamontowano aluminiowy, ośmiocylindrowy (w układzie V) wyposażony w podwójny, górny wałek rozrządu silnik o pojemności skokowej 4293 cm sześc. Maksymalna moc tej jednostki napędowej wynosi 305 KM przy 5600 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy 441 Nm przy 3400 obr./min. Silnik SC 430 zapewnia wysokie przyspieszenie liniowe dzięki zastosowaniu inteligentnego systemu elektronicznej kontroli przepustnicy.
 Wyposażony w tak skonstruowany silnik kabriolet od 0 do 100 km/godz. przyspiesza w czasie 6,4 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/godz.

Podwozie

 Skonstruowane specjalnie na potrzeby kabrioletu, a więc zupełnie nowe. Prace nad podwoziem miały na celu głównie jego usztywnienie. Służą temu między innymi potężne, poprzeczne panele wahaczy, wzmocnienia słupka bocznego (specjalne nakładki z grubej blachy), wzmocnienie tylnej poprzeczki podłogi oraz wykonane ze stalowej blachy panele drzwi.
 Owa zwartość konstrukcji pozwoliła na to, aby zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie SC 430 przymocować bezpośrednio do płyty podłogowej. Zabieg ten znacznie zmniejszył wibracje i drgania przenoszone na nadwozie.

Bezpieczeństwo

 Na najwyższym poziomie. Dość powiedzieć, iż lexus SC 430 w standardowym wyposażeniu ma takie patenty jak: czterosensorowy, czterokanałowy ABS, system kontroli trakcji EBD, system stabilności pojazdu VSC, wspomaganie pedału hamulca oraz system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach TPWS. Bardzo bezpieczne jest także nadwozie kabrioletu. W momencie uderzenia przód samochodu miażdży obudowę silnika pochłaniając większość energii, zaś siłę uderzenia bocznego przyjmują na siebie boczne wzmocnienia drzwi, panele wahaczy oraz drążki poprzeczne. MH

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski