Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Camry, czyli powrót legendy. Czy komfortowy sedan ma szansę konkurować na rynku z SUV-ami?

Janusz Michalczak
Janusz Michalczak
Stylistyka deski rozdzielczej jest podporządkowana elegancji
Stylistyka deski rozdzielczej jest podporządkowana elegancji Fot. Toyota
Toyota Camry 218 KM. Model ten powraca do Europy Zachodniej po 14-letniej nieobecności. Toyota Camry debiutowała na światowym rynku w 1982 roku i w ciągu 36 lat obecności na rynku zdobyła wiele nagród i wyróżnień.

Auto było przez lata dostępne w ponad 100 krajach, a jego dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 mln egzemplarzy. Dziś co roku salony Toyoty opuszcza ponad 700 tys. egzemplarzy, co zapewnia Camry pozycję najpopularniejszego sedana segmentu D na świecie. Czy podobnie będzie w Polsce? Na to pytanie odpowie zapewne przedsprzedaż, w trakcie której auto jest właśnie oferowane.

Trzy podstawowe założenia

Toyota ósmą generacją modelu Camry stawia na jakość, trwałość i niezawodność. Samochód zastał zaprojektowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która kładzie nacisk na przemyślane i dopracowane rozwiązania, przyjemność z jazdy. Auto ma nowoczesną sylwetkę. Uwagę zwraca przede wszystkim duża, trapezoidalna dolna osłona grilla, która zajmuje niemal całą szerokość zderzaka.

Camry otrzymało nową, luksusową deskę rozdzielczą z przemyślanie rozmieszczonymi elementami układu sterowania. W aucie tym zastosowano nowy interfejs użytkownika Human Machine Interface (HMI), który składa się z trzech czytelnych wyświetlaczy: wielkiego 10-calowego kolorowego wyświetlacza przeziernego, 7-calowego wyświetlacza między zegarami oraz 8-calowego ekranu dotykowego w konsoli centralnej z najnowszą wersją systemu multimedialnego Toyota Touch® 2. Nowa Toyota Camry Hybrid jest dostępna w dwóch wersjach kolorystycznych wnętrza: beżowej (skóra), która łączy ciemnoszare wykładziny i górną część deski rozdzielczej w dwóch odcieniach beżu, oraz czarnej (tkanina lub skóra) zaakcentowanej elementami w kolorze satynowego chromu.

Siedzenia z tyłu są dostępne w dwóch formatach: ze składaniem oparć w proporcji 60:40 lub 40:20:40 z szerokimi zagłówkami oraz dużym, środkowym podłokietnikiem.

- Opcjonalnie oferowane są elektrycznie składane oparcia z panelem dotykowym, wbudowanym w przednią część podłokietnika - inormowała podczas krakowskiej premiery auta Anna Dziedzina z Toyota Anwa. - Panel umożliwia obsługę klimatyzacji, systemu audio i regulację pochylenia oparć tylnych siedzeń.

Ultranowoczesny napęd

Nowy napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 l łączy oszczędność paliwa, niski poziom emisji spalin oraz cichą pracę z większą mocą i szybszą reakcją na pedał przyspieszenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski