Kompleksowa obsługa
Udostępnienie petentom wygodnego pawilonu do kompleksowej obsługi jest częścią prowadzonej od roku 1993 przebudowy struktury zarządzania miastem. Ograniczono liczbę budynków UMK do 7, we wszystkich urządzono na parterze komfortowe miejsca do przyjmowania mieszkańców oraz salki do prowadzenia rozpraw administracyjnych. Wszystkie lokalizacje magistratu podłączone są do miejskiej sieci MAN, nadal rośnie liczba komputerowych stanowisk pracy, powszechnie wykorzystywana jest poczta elektroniczna oraz Internet.
Obiekt dostępny dla wszystkich
Nowy obiekt Centrum Administracyjnego, usytuowany przy istniejącym budynku Urzędu Miasta przy al. Powstania Warszawskiego 10, powstał na bazie istniejącego pawilonu w kształcie litery L. Nadbudowana została jedna kondygnacja, a od strony wewnętrznej rozbudowano go jako 1/4 stożka, zakończonego świetlną lukarną. Wejście główne do Centrum znajduje się od strony ul. Kordylewskiego. W centralnym punkcie holu głównego wejściowego znajdują się dwa stanowiska informacyjne. W tym miejscu można się dowiedzieć, do którego z okienek należy się udać, by załatwić konkretną sprawę. Także w holu wejściowym usytuowano aneksy dziennika podawczego i stanowiska RISS.
Obiekt jest całkowicie dostępny dla osób niepełnosprawnych - oprócz dźwigu przy reprezentacyjnych schodach wejściowych został zamontowany dźwig pochyły. Podobne urządzenie zainstalowano przy schodach w korytarzu, łączącym Centrum z budynkiem głównym, a korzystanie ze stanowisk na antresoli umożliwia specjalna winda. Do potrzeb niepełnosprawnych dostosowano także sanitariaty i miejsca parkingowe.
Szybciej, łatwiej, wygodniej
Na obu kondygnacjach CA UMK, w komfortowych, estetycznych i odpowiednio wyposażonych pomieszczeniach, można obsługiwać jednorazowo ok. 200 petentów. Kasy przyjmują wszelkie należności, bez względu na rodzaj wpłaty i miejsce zamieszkania wpłacającego.
Skumulowanie w jednym miejscu większości spraw załatwianych przez Wydział Handlu i Usług, Wydział Podatków i Opłat oraz Wydział Spraw Administracyjnych, a wymagających obecności petenta, upraszcza tok i skraca czas załatwiania spraw przez urzędników. Wprowadzenie pełnej komputeryzacji i scentralizowanie informacji ułatwia pracę, pozwala na szybszy dostęp do informacji i skrócenie ustawowego czasu na wydawanie odpowiednich zaświadczeń czy decyzji.
Do pracy w Centrum zostało skierowanych 120 urzędników, którzy przeszli specjalne szkolenie w zakresie pracy w warunkach stresu związanego z dużą liczbą petentów i różnym zachowaniem stron, udzielania informacji w sposób kompetentny i pełny, "przyjaznego" traktowania petentów oraz właściwego reprezentowania urzędu wobec mieszkańców. Dzięki temu obsługa w CA UMK jest fachowa, merytoryczna i uprzejma. Urzędnicy, obsługujący petentów w Centrum, posiadają upoważnienia prezydenta miasta do podpisywania dokumentów.
Telefony w Centrum Administracyjnym UMK
61-69-100 Informacja Centrum Administracyjnego
61-69-101 Informacja Wydz. Spraw Administracyjnych
61-69-102 Informacja Wydz. Spraw Administracyjnych
61-69-103 Informacja Wydz. Podatków i Opłat
61-69-104 Informacja Wydz. Handlu i Usług
61-69-105 Informacja ds. Rejestracji Pojazdów
61-69-106 Informacja ds. Prawa Jazdy
61-69-128 Informacja Podatkowa
Centrum biznesu Jaworzyna Śląska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?