Główną ideą programu jest zainteresowanie polskich przedsiębiorców kulturą i etyką biznesu, skłonienie ich do aktywnych działań na rzecz promocji i codziennego stosowania zasady fair play zarówno w środowisku biznesowym, jak również w relacjach z pracownikami, klientami, czy władzą i społecznością lokalną. Do programu mogą przystąpić wszystkie przedsiębiorstwa, które posiadają siedzibę w Polsce, prowadziły działalność co najmniej przez cały rok poprzedzający bieżącą edycję oraz wypełnią specjalną ankietę prezentacyjną, której prawdziwość zostanie zweryfikowana przez audyt.
Każda firma biorąca udział w programie poddawana jest dwuetapowej i wieloaspektowej weryfikacji. W pierwszym etapie uczestnicy wypełniają ankietę, dotyczącą szeroko pojętej działalności przedsiębiorstwa. Ankiety oceniane są przez Komisje Regionalne. Firmy, które zdobędą wymaganą regulaminem liczbę punktów, przechodzą do II etapu.
W drugim etapie odbywa się audyt, którego celem jest lepsze poznanie firmy, jej kierownictwa i pracowników, a także sprawdzenie zgodności informacji zawartych w ankiecie ze stanem faktycznym. Istotnym elementem weryfikacji jest również badanie przeprowadzane wśród losowo wybranych klientów i kontrahentów.
Na końcową ocenę firmy w programie, a tym samym na rekomendację przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, składają się oceny przyznane przez audytora, klientów i kontrahentów. Jednak ostateczną decyzję dotyczącą przyznania firmie tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” podejmuje Kapituła programu, w skład której co roku wchodzą m.in. przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, władz państwowych i samorządowych oraz mediów.
Program wspiera kreowanie dobrego wizerunku polskich przedsiębiorstw w kraju oraz poza jego granicami. Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, poparty wieloaspektową weryfikacją, pomaga budować silną markę dobrego pracodawcy i godnego zaufania partnera w biznesie.
Laureaci programu, ich osiągnięcia i przykłady dobrych praktyk opisane między innymi w trakcie trwania akcji „Świeć Dobrym Przykładem”, są źródłem wiedzy o polskich praktykach z zakresu CSR (ang. Corporate Social Responsibility - strategia oparta na odpowiedzialnej postawie biznesu wobec jego otoczenia) i jako takie są prezentowane przez organizatorów na konferencjach branżowych, forach, spotkaniach w regionach, a także podczas zagranicznych misji gospodarczych i w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi w Polsce i za granicą.
W ubiegłej edycji programu 369 firm z całego kraju uzyskało Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2015.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?