Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play” pomaga budować silną markę firmy

Jan Matoga
Biznes i etyka. Do tegorocznej edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” zgłosiło się już niemal 200 firm z 14 województw. Jeżeli chcesz pokazać, że działasz nie tylko efektywnie, ale również etycznie, organizatorzy czekają na zgłoszenie do końca maja.

Główną ideą programu jest zainteresowanie polskich przedsiębiorców kulturą i etyką biznesu, skłonienie ich do aktywnych działań na rzecz promocji i codziennego stosowania zasady fair play zarówno w środowisku biznesowym, jak również w relacjach z pracownikami, klientami, czy władzą i społecznością lokalną. Do programu mogą przystąpić wszystkie przedsiębiorstwa, które posiadają siedzibę w Polsce, prowadziły działalność co najmniej przez cały rok poprzedzający bieżącą edycję oraz wypełnią specjalną ankietę prezentacyjną, której prawdziwość zostanie zweryfikowana przez audyt.

Każda firma biorąca udział w programie poddawana jest dwuetapowej i wieloaspektowej weryfikacji. W pierwszym etapie uczestnicy wypełniają ankietę, dotyczącą szeroko pojętej działalności przedsiębiorstwa. Ankiety oceniane są przez Komisje Regionalne. Firmy, które zdobędą wymaganą regulaminem liczbę punktów, przechodzą do II etapu.

W drugim etapie odbywa się audyt, którego celem jest lepsze poznanie firmy, jej kierownictwa i pracowników, a także sprawdzenie zgodności informacji zawartych w ankiecie ze stanem faktycznym. Istotnym elementem weryfikacji jest również badanie przeprowadzane wśród losowo wybranych klientów i kontrahentów.

Na końcową ocenę firmy w programie, a tym samym na rekomendację przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, składają się oceny przyznane przez audytora, klientów i kontrahentów. Jednak ostateczną decyzję dotyczącą przyznania firmie tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play” podejmuje Kapituła programu, w skład której co roku wchodzą m.in. przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, władz państwowych i samorządowych oraz mediów.

Program wspiera kreowanie dobrego wizerunku polskich przedsiębiorstw w kraju oraz poza jego granicami. Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, poparty wieloaspektową weryfikacją, pomaga budować silną markę dobrego pracodawcy i godnego zaufania partnera w biznesie.

Laureaci programu, ich osiągnięcia i przykłady dobrych praktyk opisane między innymi w trakcie trwania akcji „Świeć Dobrym Przykładem”, są źródłem wiedzy o polskich praktykach z zakresu CSR (ang. Corporate Social Responsibility - strategia oparta na odpowiedzialnej postawie biznesu wobec jego otoczenia) i jako takie są prezentowane przez organizatorów na konferencjach branżowych, forach, spotkaniach w regionach, a także podczas zagranicznych misji gospodarczych i w kontaktach z placówkami dyplomatycznymi w Polsce i za granicą.

W ubiegłej edycji programu 369 firm z całego kraju uzyskało Certyfikat Jakości Biznesu „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2015.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski