Trasa podzielona została na pięć etapów i wiedzie m.in. przez takie miasta, jak Stuttgart, Berlin, Warszawę, Wilno, Rygę, Tallin, Petersburg oraz Moskwę. W sumie 33 mercedesy klasy E, wśród których trzy egzemplarze to E320 z nowatorską technologią bluetec, przejadą odległość ponad 450 tys. km, czyli ponad 11, tyle, ile wynosi obwód równika.
Za kierownicą samochodów zasiądzie w sumie 330 osób, wśród których są klienci marki Mercedes-Benz z różnych krajów, dziennikarze, kierowcy taksówek oraz znane osobistości. Osoby zainteresowane udziałem w jednym z etapów podróży mogą wysłać swoje zgłoszenie, korzystając ze strony internetowej.
Przez większą część trasy prowadzącą aż do Jekaterinburga śmiałkowie będą jechać tą samą drogą, co uczestnicy słynnego rajdu Pekin-Paryż 99 lat temu. Wówczas to książę Scipio Borghese pokonał czysto seryjnym samochodem Italia 35/45 trasę długości 16 tys. km, wyprzedzając drugi zaklasyfikowany samochód marki Spyker o dwadzieścia dni. Rajd rozpoczął się 10 czerwca 1907 r., a zwycięzca przekroczył linię mety 10 sierpnia, czyli po 62 dniach. Na ukończenie tegorocznej wyprawy drużyna Mercedesa będzie miała dużo mniej czasu - nazajutrz po przybyciu do Pekinu rozpoczyna się już bardzo ważna wystawa motoryzacyjna AutoChina 2006, gdzie odbędzie się prezentacja E-Klasy nowej generacji (D)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?