CHRYSLER 300 HEMI C
Chrysler 300 HEMI C jest samochodem łączącym w sobie technikę i stylistykę przełomu XX i XXI wieku z nostalgią za najpiękniejszym okresem w dziejach przemysłu motoryzacyjnego - latami 40. i 50. Luksusowe wyposażenie, napęd na tylną oś oraz olbrzymi silnik V8 to znak firmowy amerykańskiej motoryzacji. Bezpośrednią inspiracją dla twórców samochodu był legendarny kabriolet chrysler 300 C z 1957__roku. Prototypowy chrysler 300 Hemi C napędzany jest aluminiowym silnikiem V8 o pojemności 5 7 litra z półkolistymi komorami spalania i dwiema świecami zapłonowymi na cylinder. Maksymalna moc 353 KM i moment obrotowy 479 Nm przekazywane są na tylną oś poprzez czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Dzięki automatycznemu wyłączaniu czterech z ośmiu cylindrów podczas jazdy po autostradzie silnik V-8 Hemi jest wyjątkowo oszczędny i wydajny. Jednocześnie jednak zachowuje dynamikę. Auto osiąga prędkość
60 mil/godz. (96 km/godz.) w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna - 257,4 km/godz.
Kierowcę wspomaga system Infotronic, w skład którego wchodzi system GPS, laptop z możliwością wyszukiwania w Internecie aktualnych informacji na temat warunków drogowych oraz pogody, a także poczta elektroniczna. Specjalny skaner odczytuje odciski palców kierowcy, a kamera fotografuje jego twarz. Jeśli odciski palców i zdjęcie twarzy kierowcy nie odpowiadają danym zapamiętanym w komputerze, następuje automatyczne odcięcie zapłonu. Poszczególne funkcje Infotronic kontrolowane są za pomocą komend głosowych lub panelu sterowania z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. Głosem można również regulować pracę systemu audio, klimatyzacji, telefonu oraz zabezpieczeń antykradzieżowych.
JEEP VARSITY
Jeep Varsity zaś jest samochodem zwiastującym nadejście nowej kategorii pojazdu: miejskiego auta terenowego. Powstał on w wyniku połączenia pięciodrzwiowego samochodu typu hatchback z możliwościami jezdnymi jeepa. Przeznaczony jest dla osób, których pragnienie przygody prowadzi nie tylko asfaltowym szlakiem. Jednocześnie znakomicie spełnia zadania samochodu rodzinnego. Sercem modelu varsity jest 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 300 KM. Współpracuje on z czterobiegową elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów i reduktorem. Auto ma napędzaną oś tylną z możliwością dołączenia napędu na przednią oś.
DODGE VIPER GTS/R
Viper GTS/R jest odmianą wyścigowego modelu viper GTS/R, przeznaczoną do jazdy po publicznych drogach. Podobnie jak wersja wyścigowa wyposażony jest w potężny, ośmiolitrowy silnik V10 o mocy 500 KM (o 50 KM więcej niż w standardowym modelu Viper GTS). Moment obrotowy wzrósł do 678 Nm. Nadwozie tego prototypu zostało obniżone o 5,08 cm, przestrzeń pomiędzy dachem a sufitem zredukowano o 3,81 cm. W efekcie GTS/R jest niższy od zwykłego vipera o 8,89 cm. Jednocześnie powiększono o 7,26 cm rozstaw osi oraz o 5,08 cm rozstaw kół. Dzięki temu uzyskano znakomite proporcje pojazdu. Auto wyposażone jest w 19-calowe koła i opony Goodyear P285/30 ZR (przód) oraz 20-calowe koła i opony Goodyear P335/30 ZR. Przybliżone przyspieszenie vipera GTS/R od 0 do 100 km/h to 3,8 sekundy, prędkość maksymalna - około 320 km/godz.
(j)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?