Ciągły rozwój, ludzie w centrum uwagi i... „Dobre Serce”. Franczyzobiorczyni McDonald’s zdradza, jak wygląda jej praca od kuchni

Materiał informacyjny McDonald’s
W tym roku McDonald’s świętuje 30-lecie obecności w Polsce. Od początku firma stawiała na franczyzę, rekrutując, wdrażając i powiększając sukcesywnie grono licencjobiorców. W latach 90. była ich garstka. Po trzech dekadach to ponad 80 osób zarządzających około 90% restauracji marki na polskim rynku. Jak ocenia tę współpracę wieloletnia franczyzobiorczyni McDonald’s i co jest kluczowe w roli licencjobiorcy marki? Pytamy Melitę Filo, zarządzającą 8 restauracjami sieci.

Melita Filo należy do grona ponad 80 franczyzobiorców McDonald’s. Pierwsze kroki na tej drodze stawiała w 2010 roku. Pochodzi z Czarnogóry. Studiowała ekonomię i finanse w Stanach Zjednoczonych, a po ukończeniu edukacji pracowała w korporacjach na kierowniczych stanowiskach. Miłość zaprowadziła ją do Polski. Jej mąż pochodzi z woj. małopolskiego i to właśnie z tym regionem przedsiębiorczyni postanowiła związać się nie tylko prywatnie, ale i zawodowo.

Po przyjeździe do Polski szukała pomysłu na biznes, a model oferowany przez McDonald’s wydał jej się nie tylko interesujący, ale przede wszystkim bezpieczny. Znana marka, uwielbiane przez gości produkty, wypracowane przez lata standardy, know-how i sprawdzony koncept biznesowy dają partnerom firmy szansę na sukces. Jak przyznaje Filo, ta praca wymaga od niej sporego zaangażowania, ale daje równie dużo satysfakcji.

Jakie czynniki są kluczowe w tej pracy?

Ważne są współpraca i chęć ciągłego doskonalenia, samorozwoju i rozwoju zespołu. Istotne jest również wzajemne wsparcie ludzi i firmy, które pozwala przetrwać nawet najtrudniejszy czas. Jako licencjobiorca muszę szanować zasady i standardy firmy, dbać o bezpieczeństwo i utrzymywać najwyższą jakość produktów oraz obsługi. Mimo poruszania się w określonych ramach, jestem niezależną przedsiębiorczynią, która oprócz prowadzenia biznesu może też skupić się na realizacji działań na rzecz lokalnych wspólnottłumaczy Melita Filo.

McDonald’s inwestuje w swoich partnerów biznesowych, prowadząc m.in. indywidualne szkolenia z zakresu rozwijania kompetencji miękkich. Dodatkowo, franczyzobiorcy współtworzą plany realizacji strategii w firmie, mają możliwość rozwijania prowadzonych restauracji poprzez ich modernizację czy rozbudowę. W przypadku pozytywnej oceny współpracy, mogą również poszerzać swoją działalność i zarządzać kolejnymi
lokalami.

Czuję, że nadaję się do tej roli. Lubię pracę z ludźmi i spełniam się w ten sposób zawodowo. Prowadzenie restauracji pod szyldem McDonald’s to zarówno najtrudniejsza i najlepsza praca. To biznes, który daje wiele możliwości. Wraz z zespołem wykazujemy się sporą kreatywnością, a nasze propozycje są brane pod uwagę i wdrażane – to poczucie sprawczości i wpływu napędza nas wszystkich do dalszej pracy i starańprzyznaje przedsiębiorczyni.

Oprócz celów biznesowych, liczy się także zaangażowanie we wspieranie mieszkańców i lokalnych społeczności. Franczyzobiorcy McDonald’s są mocno związani z regionami, w których działają.

Finansuję zakup strojów sportowych, obozów, a także zakup podręczników i materiałów szkolnych dla dzieci.

Dodatkowo licencjobiorczyni angażuje się w Program „Dobre Serce”, który propaguje ideę wspierania organizacji non profit, domów dziecka i fundacji. Pomocy nie odmawia także szpitalom w Krakowie i Ochotniczej Straży Pożarnej.

Melita Filo wspiera także społeczności w trudnych momentach. W czasie pandemii koronawirusa razem z innymi franczyzobiorcami McDonald’s przekazywała McZestawy Mocy, tj. ciepłe posiłki i napoje, pracownikom ochrony zdrowia. Nie była również obojętna na los uchodźców z Ukrainy.

Lubię się angażować w działania na rzecz lokalnych społeczności i wierzę, że mówienie o tym zachęca do inicjatywy także innych. Zawsze staram się pomóc tak, jak mogę i jestem otwarta na propozycje inicjatyw. Takie działania dają ogromną satysfakcję i motywują mnie nie tylko do dalszej pracy, ale również do tego, by być jeszcze bliżej naszych sąsiadówpodsumowuje Filo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ciągły rozwój, ludzie w centrum uwagi i... „Dobre Serce”. Franczyzobiorczyni McDonald’s zdradza, jak wygląda jej praca od kuchni - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski