Porównanie parametrów silnika 1.4 16V z 1.6
Dzięki pracy w tak zwanym trybie logiki płynnej skrzynia proactiv charakteryzuje się zdolnością samoprzystosowywania do stylu jazdy. Tryb logiki płynnej pozwala w każdej chwili na zmianę pracy skrzyni w celu optymalnego przystosowania się do oczekiwań kierowcy. Pomimo momentu obrotowego osiąganego w znacznie wyższym zakresie prędkości niż w przypadku stosowanego do tej pory 8-zaworowego silnika 1.6, jednostka napędowa o pojemności skokowej 1.4 16V wyposażona w skrzynię proactiv, dzięki jej krótszym przełożeniom, zapewnia wiekszą przyjemność z jazdy. Z faktu zastosowania nowego zestawu płyną także inne korzyści. Oprócz wspominanej już zwiększonej mocy, istotne znaczenie ma zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. W porównaniu z silnikiem 1.6 samochód uzyskuje nie tylko 8 procent więcej mocy, ale także o osiem procent zmniejsza emisję CO2 do atmosfery. Wraz z pojawieniem się w czerwcu automatycznej skrzyni biegów zespolonej z silnikiem 1.4 16V, ośmiozaworowy silnik 1.6 zniknie z oferty Renault. Wypuszczając na rynek model clio z silnikiem 1.4 16V połączony z automatyczną skrzynią biegów proactiv koncern Renault ma nadzieję zwiększyć sprzedaż produkowanych przez siebie samochodów wyposażonych w automat.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?