Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cola z Multivitą

ET
Wadowicki Maspex sprzedał Coca-Coli 100 proc. udziałów w wytwórni wody mineralnej Multivita w Tyliczu. Strony nie ujawniły szczegółów transakcji. Coca-Cola podała tylko, że przejęcie jest "elementem strategii poszerzania liczby marek". Z kolei Maspex sprzedaż Multivity uzasadnił potrzebą pozyskania środków na inwestycje w lubelskiej Lubelli. Transakcję nabycia wytwórni wody mineralnej musi jeszcze zatwierdzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Maspex sprzedaje wytwórnię wody mineralnej

   Maspex był właścicielem Multivity zaledwie przez dwa lata. W 2001 r. wadowicka firma odkupiła od Zbigniewa Jakubasa większościowy pakiet udziałów w wytwórni, resztę aktywów nabyła w lipcu ub.r. Multivita przez ostatnie lata notowała znaczący spadek produkcji i sprzedaży. Wejście Maspeksu, dysponującego rozwiniętą siecią sprzedaży i kapitałem, miało wzmocnić wizerunek firmy i w perspektywie kilku lat podwoić udziały w rynku wody mineralnej. Według szacunków, do Multivity należy obecnie ok. 3 proc. rynku.
   - Sprzedaż udziałów w Multivicie traktujemy jako zamianę aktywów. Uzyskane środki pozwolą na współfinansowanie dużo większego projektu, jakim jest Lubella SA - powiedział Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspeksu Wadowice.
   Dla nabywcy Multivity, czyli Coca-Cola Hellenic Bottling i Coca-Cola Company, przejęcie tej firmy jest, jak czytamy w komunikacie, "elementem strategii poszerzania liczby marek". Koncern posiada już w Polsce wytwórnię wody mineralnej produkującą bonaquę. Jej udział w rynku szacuje się na ok. 4 proc. Po wchłonięciu Multivity Coca-Cola znajdzie się więc w czołówce krajowych producentów wody mineralnej. Obecnie najbardziej popularnymi markami w Polsce są Żywiec Zdrój (firma kontrolowana przez Danone) z 15-proc. udziałem w rynku oraz Nałęczowianka (Nestle) - 9 proc.
   - Zakład w Tyliczu dysponuje nowoczesnymi technologiami i dużymi mocami produkcyjnymi. Z kolei Coca-Cola posiada rozwiniętą sieć dystrybucji i fundusze na reklamę. Z tego względu przejęcie Multivity ma wszelkie szanse na powodzenie - powiedział dr Mieczysław Kucharski z Krajowej Izby Gospodarczej Przemysłu Rozlewniczego.
   Według szacunków, statystyczny Polak w ciągu roku wypija 35 litrów wody butelkowanej. Dla porównania w krajach Europy Południowej oraz Zachodniej roczne spożycie wynosi 100 l na jednego mieszkańca. (ET)

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski