Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz więcej urzędników

AM
Lawinowo wzrasta liczba miejskich urzędników. Jest ich już ok. 2,1 tys., podczas gdy na początku roku 2004 w magistracie pracowało niecałe 1,8 tys. osób.

Dodatkowe obowiązki wymagają dodatkowych etatów

Lawinowo wzrasta liczba miejskich urzędników. Jest ich już ok. 2,1 tys., podczas gdy na początku roku 2004 w magistracie pracowało niecałe 1,8 tys. osób.

   Przy konstruowaniu tegorocznego budżetu radni ograniczyli wydatki na administrację. Teraz jednak okazało się, że urząd nie jest w stanie funkcjonować za mniejsze pieniądze i prezydent przedstawił propozycje zwiększenia wydatków na administrację o 4,3 mln zł. - To są pieniądze przede wszystkim na wygrodzenia, ale także na zakup sprzętu - powiedział Tadeusz Czarny, wicedyrektor Wydziału Organizacji i Nadzoru Urzędu Miasta.
   W tym roku w budżecie miasta na wynagrodzenia zarezerwowano ok. 60 mln zł, w ubiegłym była to kwota o ponad 10 mln większa. - Po poprawkach radnych do budżetu mieliśmy wybór: albo zwalniamy ludzi, albo przywrócimy pierwotne zapisy w budżecie - tłumaczył skarbnik miasta Lesław Fijał na posiedzeniu Komisji Infrastruktury Rady Miasta. - Intencją Rady Miasta było ograniczenie biurokracji - zauważył radny Kajetan d'Obyrn po informacji o planowanym zwiększeniu wydatków na administrację. - Biurokracji nie trzeba zawsze kojarzyć z administracją. Urząd zatrudnia coraz więcej pracowników, ponieważ gwałtownie rosną jego zadania - _odpowiadał Lesław Fijał.
   Od 1 września tego roku Urząd Miasta będzie miał dodatkowe obowiązki, wynikające z ustawy wprowadzającej zaliczkę alimentacyjną. Już teraz zatrudniono 24 osoby na niepełne etaty, a niewykluczone, że w tym roku trzeba będzie przyjąć dodatkowych pracowników.
   Zwiększyła się także liczba etatów w Biurze Planowania Przestrzennego, ponieważ miasto chce przyspieszyć prace nad planami zagospodarowania przestrzennego. - _Wyższe koszty funkcjonowania urzędu wynikają także z tego, że kilka wydziałów wydłużyło godziny pracy
- tłumaczy wicedyrektor Czarny. Do godz. 18 pracuje się na niektórych stanowiskach, m.in. w: Wydziale Spraw Administracyjnych, Wydziale Komunikacji oraz Wydziale Architektury i Nadzoru. - Mamy także ok. 120 osób, które w tym lub przyszłym roku odejdą na emeryturę. Otrzymują one przez dwa lata dodatek emerytalny, a na zakończenie pracy 6-miesięczną odprawę - dodaje wicedyrektor Czarny.
   Poprzednio sporo chętnych znalazło pracę w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta. Liczba pracowników wzrosła tam ze 112 osób w roku 2003 do 170. Zwiększyło się także zatrudnienie w Wydziale Geodezji.
   Teraz urząd poszukuje m.in. pracowników do Wydziału Organizacji i Nadzoru. Ogłoszone zostały konkursy na przedstawiciela Krakowa w Brukseli (jego celem ma być reprezentowanie interesów miasta w instytucjach Unii Europejskiej); poszukiwany jest dyrektor Miejskiego Biura Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej i miejski konserwator zabytków. (AM)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski