Cracovia, Wisła i Garbarnia będą promować Kraków na ligowych stadionach

Bartosz Karcz
Bartosz Karcz
Reklama Krakowa pojawiła się na spodenkach piłkarzy Garbarni już podczas ostatniego meczu ze Stalą Mielec
Reklama Krakowa pojawiła się na spodenkach piłkarzy Garbarni już podczas ostatniego meczu ze Stalą Mielec Andrzej Banaś
Cracovia, Wisła i Garbarnia podpisały listy intencyjne z miastem, na mocy których będą reklamować Kraków w czasie meczów ekstraklasy i I ligi. „Pasy” i „Biała Gwiazda” otrzymają za to po 150 tysięcy złotych, „Brązowi” 120 tysięcy. Pieniądze przeznaczone na ten cel będą pochodzić z budżetu, jakim dysponuje Janusz Kozioł, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. rozwoju kultury fizycznej.

Cracovia i Garbarnia już zagrały z reklamą Krakowa na spodenkach w meczach pierwszej kolejki ekstraklasy i I ligi. „Pasy” reklamowały miasto w czasie wyjazdowej potyczki ze Śląskiem Wrocław, a Garbarnia w pierwszym od 44 lat spotkaniu na zapleczu ekstraklasy ze Stalą Mielec. Wisła dołączy do tego grona już od najbliższego spotkania z Miedzią Legnica, zaplanowanego na najbliższy piątek.

Warto wspomnieć, że o takie wsparcie ze strony miasta wszystkie trzy kluby wystąpiły wspólnie, składając w tej sprawie jedno pismo. To nowość, bowiem jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić taką współpracę choćby pomiędzy Cracovią i Wisłą. Być może w krakowskich klubach wyciągnięto lekcję z sytuacji, gdy nie dostały one pieniędzy na promocję miasta w ramach projektu „Ambasadorzy krakowskiego sportu”. Były wtedy zastrzeżenia w stosunku do tego, czy biorąc pod uwagę wzajemne animozje, wybryki pseudokibiców czy kłopoty z regulowaniem należności wobec miasta taka promocja byłaby słusznym krokiem.

– Widzimy pracę, jaką wykonała choćby Cracovia po grudniowych derbach, żeby poprawić sytuację na stadionie – mówi Janusz Kozioł. – W Wiśle też starają się pracować nad poprawą bezpieczeństwa, poza tym wreszcie udaje się regulować kwestie finansowych zaległości, jakie klub ma wobec miasta. Warto podkreślić, że zarówno pod względem finansowym jak i prawnym w pełni zabezpieczone zostały interesy stron. I tak w razie jakichś zaległości finansowych którejkolwiek ze stron następuje kompensacja wierzytelności. Fakt, że kluby wystąpiły wspólnie z propozycją promocji miasta również miał swoje znaczenie. Uważamy, że mające po 112 lat Cracovia i Wisła oraz zbliżająca się do jubileuszu 100-lecia Garbarnia są istotną częścią historii tego miasta, jego sportowymi wizytówkami i mogą bardzo dobrze promować Kraków.


Sprawdź jak wygląda kadra Cracovii po wielkich zmianach na sezon 2018/2019 [KOMPLETNY SKŁAD]

WISŁA KRAKÓW, kadra na sezon 2018/2019. W jakim składzie Wis...

Wideo

Materiał oryginalny: Cracovia, Wisła i Garbarnia będą promować Kraków na ligowych stadionach - Gazeta Krakowska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bobek
Wisła buduje mecze na kolejnych meczach i zbiurkach burzuje
k
kk
do gosc. sam jesteś cyrk. Jakoś inne miasta wspierają swoje kluby i nikogo to nie boli tak jak ciebie.
g
gosc
Czy to na pewno jest promocja? Jeżeli pełnomocnik w ten sposób wykorzystuje budżet aby wspierać komercyjne podmioty (spółki akcyjne) to rada miasta powinno się zastanowić nad zatwierdzaniem takich planów budżetowych.
Dodaj ogłoszenie