Bezpieczeństwo
W ubiegłym roku Chiny po raz pierwszy wzięły udział w międzynarodowej konferencji World NCAP, która odbyła się w listopadzie w Tokio.
5 grudnia w chińskim centrum technologii i testów zderzeniowych rozpoczęto próby zderzeniowe chery A5. Pierwszego dnia próba polegała na zderzeniu czołowym ze ścianą z prędkością 50 km/h. Analizy testu potwierdziły skuteczność przednich poduszek powietrznych. Drzwi otworzyły się bez użycia siły, a manekiny miały z przodu wystarczającą ilość miejsca na nogi.
W następnych dniach wykonano jeszcze dwie próby - zderzenie z przeszkodą odkształcalną i uderzenie w bok pojazdu. Pierwszy z nich polega na zderzeniu samochodu z odkształcalną, pionową przeszkodą znajdującą się po stronie kierowcy i przesuniętą o 40% w stosunku do osi symetrii pojazdu (tzw. offset). Odzwierciedla to warunki typowej kolizji dwóch nadjeżdżających z przeciwnych kierunków aut. Prędkość zderzenia wynosi 64 km/h.
W drugim z testów samochód zostaje najechany z boku przez wózek o odkształcalnej części przedniej w kształcie prostopadłościanu. Prędkość wózka wynosi 50 km/h. W każdym z nich specjaliści potwierdzili dużą odporność auta na zderzenia i według nich to pierwszy model niezależnej marki chińskiej, który spełnił międzynarodowe standardy, chociaż nie podane zostały dokładne wartości i punktacja w gwiazdkach. Być może próby w Europie i USA zweryfikują ten rezultat.
Samochód jest seryjnie wyposażony w ABS z EBD, cztery poduszki powietrzne i napinacze przednich pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz cztery hamulce tarczowe.
Chińczycy zapewniają, że wymagania europejskie będą brane pod uwagę w nowych autach koncepcyjnych.
(A)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?