reklama

Cyfrowy handel w cyfrowej firmie

Materiał partnera zewnętrznego
By sprostać wymaganiom współczesnej, wielokanałowej sprzedaży konieczne jest odpowiednie zarządzanie informacją. Jak skutecznie zintegrować sprzedaż stacjonarną z platformami e-commerce i magazynem?

Internet całkowicie zmienił funkcjonowanie współczesnych firm handlowych. Oprócz tradycyjnej sprzedaży w punktach stacjonarnych, wiele z nich oferuje możliwość zakupu poprzez własne sklepy internetowe, marketplace’y czy serwisy aukcyjne. Współczesne przedsiębiorstwo musi radzić sobie z wieloma drogami zakupu tego samego towaru. Efektem przyspieszenia technologicznego jest codzienny napływ setek zamówień różnymi kanałami.

Można stwierdzić, że największym wyzwaniem dla współczesnych firm handlowych są rozproszone dane, pochodzące z różnych źródeł (offline i online). Do sprawnego zarządzania nie wystarczą dane z platformy sklepowej, Google Analytics czy raportów sprzedaży w punktach stacjonarnych.

Tak było m.in. w przypadku małopolskiej firmy Marema, zajmującej się sprzedażą urządzeń elektronicznych RTV i AGD. Mnogość wykorzystywanych kanałów (sprzedaż stacjonarna, we własnym sklepie internetowym, na platformach e-commerce i B2B) spowodowała, że przedsiębiorstwo musiało rozwiązać problem zarządzania informacją o transakcjach i stanach magazynowych.

Cały handel w jednym miejscu

Odpowiedzią na wzrastające potrzeby integracji wielu dróg sprzedaży w jednym miejscu jest oprogramowanie klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning), które wspiera zarządzanie zasobami firmy. Jego główną cechą jest wspólna baza danych, przez co wszystkie informacje dotyczące przedsiębiorstwa znajdują się w jednym programie. Znacząco usprawnia to przepływ danych oraz podejmowanie decyzji strategicznych.

Co więcej, współczesne systemy ERP np. enova365, swoim zakresem rozwiązań obejmują wszystkie obszary funkcjonowania firmy. Jest to możliwe dzięki modułowej budowie systemu, gdzie każdy element wspiera wybrane procesy, np. księgowe, kadrowe czy sprzedażowe. Oprogramowanie klasy ERP wspomaga i automatyzuje procesy handlowe i magazynowe w przedsiębiorstwach z rozmaitych sektorów. Jest również w stanie połączyć informacje, pochodzące z różnych kanałów sprzedaży. Pierwszym, bardzo ważnym krokiem powinno być jednak przeprowadzenie audytu, który wskaże główne kierunki instalacji systemu i niezbędne funkcjonalności.

Sprzedaż wspomagana ERP-em

W odpowiedzi na wzrastające potrzeby centralnego zarządzania magazynem, zamówieniami i płatnościami, firma Marema zdecydowała się na wdrożenie polskiego oprogramowania klasy ERP enova365. Audyt, przeprowadzony przez Autoryzowanego Partnera wskazał, że do realizacji założeń projektu niezbędne będą moduły: Handel, Księga Handlowa, CRM (baza, umożliwiająca kompleksową obsługę kontrahentów) i EDI (dodatek, pozwalający na elektroniczną wymianę dokumentów pomiędzy różnymi platformami).

Rezultat? Dzięki otwartości systemu enova365 na rozbudowę i integrację z zewnętrznymi aplikacjami, udało się uzyskać pełną kontrolę nad wszystkimi ścieżkami sprzedaży. Moduł EDI pozwolił na rozszerzenie funkcjonalności systemu o elektroniczną wymianę dokumentów między kontrahentami a firmą Marema. Przełożyło się to na krótszy czas obsługi i realizacji zamówień.

Dzięki jednej, spójnej bazie danych poprawiono kontrolę nad finansami firmy. System enova365 zautomatyzował tworzenie deklaracji Intrastat (wymaganej w przypadku handlu na terenie całej UE) na podstawie dokumentów sprzedaży i zakupu bez konieczności ręcznego wprowadzania danych.

System uprościł także realizację zamówień w magazynie. Wprowadzono identyfikację partii towaru w oparciu o czytnik kodów EAN (ang. European Article Number, czyli Europejski Kod Towarowy).

By nadążyć za możliwościami, jakie daje współczesny, usieciowiony biznes, warto wykorzystać oprogramowanie, które zdejmie ciężar ręcznego zarządzania kanałami sprzedaży i zautomatyzuje procesy handlowe. Oprogramowanie ERP łączy ze sobą handel offline i online, co w erze postępującej cyfryzacji jest bezcenne. Umieszczenie wszystkich informacji biznesowych w systemie może przynieść poprawę wydajności pracy oraz zwiększyć kontrolę nad procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3