Jak klienci wybierają produkty finansowe? Czy muzyka i zapach mogą wpłynąć na decyzje konsumenckie? Jakie zachowanie sprzedawcy przekłada się na wzrost sprzedaży? Od wielu lat naukowcy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej prowadzą badania szukając odpowiedzi na te pytania. Ich wyniki warto przypomnieć 15 marca w Światowym Dniu Konsumenta.
Czy zachowanie polskich konsumentów różni się od innych? Okazuje się, że już nie. – Polscy konsumenci są podobni do kupujących z całego świata. W identyczny sposób reagują na bodźce marketingowe i sprzedażowe takie jak cena, opakowanie czy reklama. Ludzie mają taki sam system poznawczy, niezależnie czy są Polakami, Chińczykami czy Amerykanami – twierdzi prof. Andrzej Falkowski, psycholog biznesu SWPS.
– Pewnym zagrożeniem dla konsumentów jest dzisiaj wszechobecna i wtopiona w rzeczywistość reklama, która nie zawsze prezentuje produkt lub markę z korzyścią dla konsumentów. Od lat powtarzam, że najważniejsza jest w tym zakresie edukacja. Podstawowa znajomość mechanizmów, które rządzą ludźmi może uchronić kupujących od popełnienia błędu – radzi prof. Falkowski.
Wiemy, że nasze gusta kreują reklamy, przekazy medialne i trendy rynkowe. Staramy się przed nimi chronić. Co jeszcze na nas wpływa? Okazuje się, że religijność, temperament i poczucie bezpieczeństwa mogą mieć wpływ na zakup produktu, zwłaszcza w przypadku kultowych marek.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Flyspot Katowice w najnowszym programie Katarzyny Kapusty "Tu byłam"
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?