Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czym ujął jurorów Peugeot 3008, który otrzymał w Genewie tytuł Samochód Roku 2017?

(I.G./D.D.)
Na desce rozdzielczej możemy mieć mapę miasta
Na desce rozdzielczej możemy mieć mapę miasta Peugeot
Peugeot 3008. Zdobycie prestiżowego tytułu ,,Car of the Year 2017” to wielki sukces francuskiego kompaktowego SUV-a, który zdobył łącznie 319 punktów i wyprzedził drugą w plebiscycie Alfę Romeo Giulię o 23 punkty.

Dla Peugeota to już piąte wyróżnienie. Pierwszy tytuł otrzymał model 504, później laury zdobywały jeszcze modele - 405, 307, a w 2012 roku - 308.

Każdy z członków jury ma w sumie do przyznania 25 punktów. Musi je rozdzielić między przynajmniej pięć z siedmiu samochodów biorących udział w finale.

Uhonorowana prestiżowym tyułem generacja Peugeota 3008 otwiera nowy rozdział auta w historii tego modelu. Nadwozie prezentuje się zdecydowanie bardziej nowocześnie w porównaniu z poprzednikiem, a chromowane elementy nadają mu elegancji.

Długość nadwozia wzrosła o 8 cm, a rozstaw osi o ponad 6 cm. Bagażnik auta został powiększony o 90 l i ma teraz pojemność 520 l (maksymalnie 1482 l), a przestrzeń na nogi za pierwszym rzędem siedzeń zyskała prawie 2,5 cm. Również wnętrze zyskało na jakości materiałów, widać też większą solidność wykonania.

Do wyboru są: dwa silniki benzynowe (1.2 PureTech - 130 KM i 1.6 THP - 165 KM) oraz trzy turbodiesle (1.6 BlueHDI - 120 KM i 2.0 BlueHDI - 150 lub 180 KM).

Najtańsza wersja Access 1.2 PureTech (130 KM) kosztuje 89 900 zł. Jej standardowe wyposażenie obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP i ASR, system monitorowania ograniczeń prędkości, tempomat, manualną klimatyzację, elektryczne sterowniki szyb w przednich i tylnych drzwiach, elektrycznie sterowane lusterka boczne, centralny zamek i radio z MP3 z systemem Bluetooth.

Takie rozwiązania jak monitorowanie pasa ruchu, automatyczna klimatyzacja, dotykowy ekran (8 cali) dostępne są w bogatszych wersjach.

W najlepiej wyposażonej odmianie GT oferowane są diodowe reflektory przednie i przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów i systemy: aktywnego monitorowania pasa ruchu, ostrzegania przed kolizją, aktywnego monitorowania martwego pola lusterek bocznych, wykrywania zmęczenia kierowcy, nawigacja, bezkluczykowy dostęp do samochodu oraz „i-cockpit” z możliwością animacji. Auto może być wyposażone w system Advanced Grip Control ułatwiający jazdę po drogach o ograniczonej przyczepności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski