Radzimy:
Chyba każdy kierowca miał kiedyś możliwość podróżowania w warunkach padającego deszczu, kiedy to reflektory nie oświetlają dostatecznie drogi, a szyby zostają zachlapane w stopniu uniemożliwiającym dostateczną widoczność.
Powodów uszkodzenia gumki jest kilka. Najczęstsze to: uruchamianie wycieraczek, gdy uległy one przymrożeniu do szyby lub gdy szyba jest sucha. Ponieważ gumka nie ma jednolitego przekroju ze względu na niezbędną elastyczność, bardzo szybko pęka w najcieńszych miejscach. Ponadto procesy starzenia powodują kruchość i porowatość gumy, co nie pozwala na sprężyste przyleganie jej do szyby. Może się jednak zdarzyć, że również po wymianie wycieraczek szyba będzie zamazana i nie pomogą nawet najlepsze płyny. Powodem tego jest trwałe uszkodzenie powierzchni szyby.
Podczas kilku sezonów eksploatacji samochodu na jego szybie powstaje szereg będących wynikiem uderzeń ziarenek piasku, odśnieżania szyby, pracy wycieraczek na sucho itp. mikropęknięć. Jeżeli spękaną w ten sposób szybę przetrzemy wycieraczką zgarniając wodę, gumka prześlizgnie się po zagłębieniu w którym pozostanie woda. Następnie woda ta zostanie "wyciągnięta" przez prześlizgującą się gumkę. W efekcie powstanie sytuacja, w której pióro nie zgarnia wody. Chcąc wyeliminować takie zjawisko musimy wymienić całą szybę. Operację tę najlepiej przeprowadzić w zakładzie specjalizującym się w montowaniu nowych szyb.
Możemy także skorzystać z usług firm specjalizujących się w polerowaniu szyb. Jednakże proces taki udaje się z pozytywnym wynikiem tylko w przypadku płytkich rys i zagłębień.
bk
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?