Pracownik jest zmotywowany, efektywny, kiedy może wykorzystać swoje mocne strony. Trudno bowiem od kogoś, kto dobrze się czuje pracując np. samodzielnie oczekiwać, że będzie chętnie kierować zespołem, wyznaczając cele i zadania, egzekwując wyniki.
Nieodnalezienie się na stanowisku pracy i konflikt wewnętrzny wynikający z zadań, które wykonuje a tymi, które preferuje i w których się odnajduje, to jeden z elementów skłaniających pracowników do zmiany firmy.
– Pracownik to część mechanizmu, który porusza firmę do przodu – komentuje Anna Sarnacka z Effectiveness. – Aby wykorzystać jego potencjał, należy zrozumieć, co decyduje o tym, że w danej sytuacji i danym czasie jest najbardziej efektywny. Z mojego doświadczenie menedżerskiego wynika, że pracownicy, którzy wykonują czynności spójne z ich preferencjami, są zmotywowani, efektywni i chcą się rozwijać.
Aby zrozumieć motywacje pracownika, warto spojrzeć na niego jak na górę lodową. Ta część, którą można zobaczyć, to zachowania, w tym zachowania wynikające z pełnionej roli; natomiast pod powierzchnią ukryte są wartości, które wpływają na decyzje i zachowania. W przypadku nadmiernej rotacji w firmie pomocny może być test kompetencji D3™.
– Test, wykonywany online, daje odpowiedź na pytanie o mocne strony pracownika, jego styl komunikacji, idealne środowisko pracy, instynktowną odpowiedź na stres, preferowane role zespołowe, np. kreator, realizator, analityk, strateg, manager oraz wyznawane wartości: lojalność, sprawiedliwość, równość, niezależność – tłumaczy Anna Sarnacka.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?