Długie czekanie na drogę

Redakcja
Ostatnio poseł Jacek Osuch (PiS) zwrócił się z pismem do Jacka Grygi, dyrektora Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Pytał, czy w związku z informacjami dotyczącymi możliwego ograniczenia środków finansowych dla krakowskiego oddziału GDDKiA zapowiadana na lata 2011/2012 kompleksowa modernizacja drogi krajowej 94 w Olkuszu będzie zrealizowana według planów. "W przyszłym roku nie będzie możliwe rozpoczęcie remontów i przebudowa na ww. odcinku" - tak brzmi konkluzja odpowiedzi udzielonej przez GDDKiA.

Na modernizację drogi 94 w Olkuszu trzeba poczekać Fot. Jacek Sypień

OLKUSZ. W przyszłym roku nie rozpocznie się modernizacja olkuskiego odcinka drogi 94

Pierwszym i najważniejszym powodem jest brak pieniędzy w budżecie. Ale są też inne. "W związku ze stanowiskiem władz Olkusza, dokumentacja na przebudowę drogi w mieście musiała uzyskać odstępstwo Ministra Infrastruktury ze względu na mniejszą (nie normatywną) odległość między skrzyżowaniami. Uzyskanie tej zgody zajęło 6 miesięcy. Obecnie realnym terminem uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) jest październik 2011 r. W związku z powyższym nie uda się rozpocząć procedury przetargowej w przyszłym roku" - odpisał dyrektor Jacek Gryga.

Przygotowywana od kilku lat inwestycja ma polegać nie tylko na poprawie stanu nawierzchni 4,5 km "olkuskiego" odcinka drogi 94, ale także na zmianie organizacji ruchu. To ostatnie budziło wiele uwag zarówno władz Olkusza, jak i mieszkańców. Jeden z wariantów przewidywał, że na skrzyżowaniu drogi 94 z ulicami Kruszcową i Długą będzie ustawiona sygnalizacja świetlna, ale zostanie zamknięty wlot z trasy w ul. Sławkowską. Rozważano także ustawienie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z ul. Wiejską i Słowackiego albo z ulicami Kardynała Wyszyńskiego i Polną, która miała być przedłużona, aż do trasy 94. Od tego skrzyżowania, aż do ulicy Słowackiego miałaby zostać wybudowana droga serwisowa, która przejęłaby ruch lokalny na os. Skalska czy do MOK. Plany zakładały ustawienie ekranów i budowę kładki dla pieszych nad trasą 94 w miejscu bardzo niebezpiecznego przejścia dla pieszych z ul. Cegielnianej do ul. Szkolnej.

Jak wykazał prowadzony w 2005 roku Generalny Pomiar Ruchu prowadzącą przez Olkusz drogą krajową 94 przejeżdża 25 tys. 156 pojazdów na dobę.

Jacek Sypień

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie