Tylko 5 proc. Polaków, badanych przez TNS OBOP w lutym 2004 r., przyznało, że zwraca uwagę na to, czy zakupiony przez nich towar został wyprodukowany w Polsce.
_- Prowadzenie kampanii reklamowej, zachęcającej do kupowania produktów jednego tylko kraju członkowskiego, jest niezgodne z prawem unijnym - _mówi Michał Czarniecki z firmy Demo. - _Dwa miesiące, które zostały do przystąpienia Polski do Unii, to ostatni czas, kiedy można zgodnie z prawem przekonywać Polaków do patriotyzmu konsumenckiego. Jeśli nie zrobimy tego teraz, to nie zrobimy nigdy - _dodaje. Michał Czarniecki twierdzi, że kampania będzie finansowana przez jego firmę, choć wciąż szuka partnerów do udziału w przedsięwzięciu. Pomoc zaoferowały już m.in. Telewizja Polska, TVN, Polsat i Polskie Radio. Symbolem akcji ma być jabłko - "produkt mały, tani i często kupowany". (B.CH.)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?