Tylko 5 proc. Polaków, badanych przez TNS OBOP w lutym 2004 r., przyznało, że zwraca uwagę na to, czy zakupiony przez nich towar został wyprodukowany w Polsce.
_- Prowadzenie kampanii reklamowej, zachęcającej do kupowania produktów jednego tylko kraju członkowskiego, jest niezgodne z prawem unijnym - _mówi Michał Czarniecki z firmy Demo. - _Dwa miesiące, które zostały do przystąpienia Polski do Unii, to ostatni czas, kiedy można zgodnie z prawem przekonywać Polaków do patriotyzmu konsumenckiego. Jeśli nie zrobimy tego teraz, to nie zrobimy nigdy - _dodaje. Michał Czarniecki twierdzi, że kampania będzie finansowana przez jego firmę, choć wciąż szuka partnerów do udziału w przedsięwzięciu. Pomoc zaoferowały już m.in. Telewizja Polska, TVN, Polsat i Polskie Radio. Symbolem akcji ma być jabłko - "produkt mały, tani i często kupowany". (B.CH.)
Dobre, bo polskie
Redakcja Badanie zleciła krakowska agencja reklamowa Demo Effective Launching, pomysłodawca rozpoczętej wczoraj kampanii "Kupując polskie produkty, dajesz pracę". Kampania ma zachęcać Polaków, by wybierali towary wyprodukowane w Polsce.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.