Dobre, bo polskie

Redakcja
Najpierw, ponad rok temu, była kampania społeczna "Kupując polskie produkty, dajesz pracę". Teraz jej organizatorzy ogłaszają ogólnopolskie "Dni Produktu Polskiego".

Kolejna akcja apelująca do patriotyzmu konsumentów

Najpierw, ponad rok temu, była kampania społeczna "Kupując polskie produkty, dajesz pracę". Teraz jej organizatorzy ogłaszają ogólnopolskie "Dni Produktu Polskiego".

   Akcja odbywa się w hipermarketach brytyjskiej sieci Tesco. Rozpoczęła się 24 maja i potrwa dwa tygodnie.
   - Chcemy promować kupowanie polskich produktów - _mówi Michał Czarniecki, rzecznik Fundacji Dajesz Pracę PL, pomysłodawcy przedsięwzięcia.
   Pytanie tylko: co to jest polski produkt? Teoretycznie powinno się zań uznawać taki, który został wytworzony przez Polaków w Polsce, z polskich składników, przez przedsiębiorstwo z przynajmniej połową polskiego kapitału. Ile jednak dzisiaj, w dobie globalizacji, znalazłoby się towarów spełniających wszystkie te kryteria? Dlatego Michał Czarniecki proponuje inną definicję.
   
- Najważniejsze, by produkt "dawał pracę" w Polsce, a nie, skąd pochodzi, lub jak nazywa się producent - twierdzi. - _Jeśli producent jest zagraniczny, ale produkuje w Polsce i daje przy tym pracę Polakom - to wspaniale. Naszym zdaniem warto docenić jego zaangażowanie w nasz rynek, częściej wybierając jego produkty.
   Dlaczego jako partnera akcji wybrano Tesco Polska? - Chcemy zachęcać do kupowania polskich produktów bezpośrednio w miejscach, gdzie podejmowanych jest najwięcej decyzji zakupowych, czyli w sklepach wielkopowierzchniowych. Poza tym 95 proc. produktów na pólkach Tesco pochodzi od polskich producentów i dystrybutorów. W przyszłości zamierzamy współpracować też z innymi sieciami handlowymi.
   Akcja "Dni Produktu Polskiego" nie ma żadnego związku z książką krakowskiego artysty Sławomira Shuty "Produkt Polski", która właśnie trafia do księgarń. "Produkt Polski" to swoisty manifest antykonsumpcyjny. Fakt, że artysta podczas jednego ze swoich występów biczował się parówkami z Tesco, też jest najzupełniej przypadkowy. (B.CH.)

Rossmann będzie miał silną konkurencję

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie