Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dobre, bo polskie

Redakcja
Najpierw, ponad rok temu, była kampania społeczna "Kupując polskie produkty, dajesz pracę". Teraz jej organizatorzy ogłaszają ogólnopolskie "Dni Produktu Polskiego".

Kolejna akcja apelująca do patriotyzmu konsumentów

Najpierw, ponad rok temu, była kampania społeczna "Kupując polskie produkty, dajesz pracę". Teraz jej organizatorzy ogłaszają ogólnopolskie "Dni Produktu Polskiego".

   Akcja odbywa się w hipermarketach brytyjskiej sieci Tesco. Rozpoczęła się 24 maja i potrwa dwa tygodnie.
   - Chcemy promować kupowanie polskich produktów - _mówi Michał Czarniecki, rzecznik Fundacji Dajesz Pracę PL, pomysłodawcy przedsięwzięcia.
   Pytanie tylko: co to jest polski produkt? Teoretycznie powinno się zań uznawać taki, który został wytworzony przez Polaków w Polsce, z polskich składników, przez przedsiębiorstwo z przynajmniej połową polskiego kapitału. Ile jednak dzisiaj, w dobie globalizacji, znalazłoby się towarów spełniających wszystkie te kryteria? Dlatego Michał Czarniecki proponuje inną definicję.
   
- Najważniejsze, by produkt "dawał pracę" w Polsce, a nie, skąd pochodzi, lub jak nazywa się producent - twierdzi. - _Jeśli producent jest zagraniczny, ale produkuje w Polsce i daje przy tym pracę Polakom - to wspaniale. Naszym zdaniem warto docenić jego zaangażowanie w nasz rynek, częściej wybierając jego produkty.
   Dlaczego jako partnera akcji wybrano Tesco Polska? - Chcemy zachęcać do kupowania polskich produktów bezpośrednio w miejscach, gdzie podejmowanych jest najwięcej decyzji zakupowych, czyli w sklepach wielkopowierzchniowych. Poza tym 95 proc. produktów na pólkach Tesco pochodzi od polskich producentów i dystrybutorów. W przyszłości zamierzamy współpracować też z innymi sieciami handlowymi.
   Akcja "Dni Produktu Polskiego" nie ma żadnego związku z książką krakowskiego artysty Sławomira Shuty "Produkt Polski", która właśnie trafia do księgarń. "Produkt Polski" to swoisty manifest antykonsumpcyjny. Fakt, że artysta podczas jednego ze swoich występów biczował się parówkami z Tesco, też jest najzupełniej przypadkowy. (B.CH.)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski